Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:43:33 GMT

امیر برزگر خراسانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۵۳۶

امسر برزگر خراسانی، از شاعران مشهدی، صبح امروز درگذشت.

به گزراش ایسنا، امیر برزگر خراسانی فارغ‌التحصیل هنرهای زیبا در رشته نقاشی بود. او در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی  مشهد در آمد و سال‌‏ها به عنوان مسئول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد. 

وی  عضو هیئت رئیسه کانون هنرمندان و عضو شورای سیاستگذاری شعر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر شعر، نقاشی، موسیقی و تدریس ردیف‌‏های دستگاهی آواز اصیل ایرانی نیز از مشغله‌‏های او بود.

در کارنامه برزگر خراسانی سرایش ۱۵ اثر از جمله: «برگی از دیوان امیر»، «سخن آئینه‌‏ها»، «شعر و شاعری در آئینه زمان»، «گزیده ادبیات فارسی شماره 68»، «از شرنگ و شطح»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش» و «رها در ناکجا آباد» و... به چشم می‌خورد.

پیکر این شاعر معاصر فردا در مقبره‌الشعرای شهر توس به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 

ایسنا/اصفهان مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان از برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عنوان «پنجره نگاه من» در آستانه دوم آوریل، روز جهانی آگاهی از اتیسم در خانه تاریخی بروجردی این شهر خبر داد.

مریم خیامی پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این مرکز در حوزه توانمندسازی و مداخلات مؤثر بر طیف اتیسم راه اندازی شده و با رویکرد رفتار درمانی برای آموزش و توانمندسازی کودکان اتیسم فعالیت می‌کند.

وی افزود: کودکان مبتلا به اختلال اتیسم، که به طور مستمر دوره‌های آموزشی و رفتار درمانی را گذرانده‌اند، هنر نقاشی را نیز آموزش دیده‌اند که آثار آنها برای دومین سال در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان، تصریح کرد: پژوهش‌ها ثابت کرده است، کودکانی که در فعالیت‌های هنری در کنار یکدیگر قرار گرفته و آموزش می‌بینند، علاوه بر تقویت حسی و حرکتی، نوعی آرامش فضای هنری را نیز تجربه می‌کنند.

خیامی پور تاکید کرد: آموزش‌های منجر به خلق آثار هنری و اجرای کار عملی در حضور دیگران و تشویق تماشاگران، ضمن آنکه اعتماد به نفس، عزت نفس و خودباوری را در آنها تقویت می‌کند می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند درمان آنها نیز داشته باشد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های آثار کودکان اوتیسم، فرصتی است تا خانواده‌ آنها و دیگر شهروندان جامعه باور کنند که تفاوت می‌تواند عامل خلق ارزش باشد و کودکان خود را از جامعه جدا نکنند.

روز دوم آوریل برابر با ۱۴ فروردین به نام روز جهانی آگاهی از اتیسم نامگذاری شده است و نمایشگاه نقاشی «پنجره نگاه من» با آثاری از کودکان ۵ تا ۱۵ سال طیف اتیسم تا روز دوازدهم فروردین در خانه تاریخی بروجردی کاشان میزبان شهروندان و گردشگران است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کسادی بازار نان‌ خراسانی و بربری | رونق کماج طرشتی در رمضان تهران قدیم
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • لطافت لحظه در «به وقت بهار»
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی
  • ۱۱ هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین ملایر
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد