Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه های بهداشتی و درمانی فیروزکوه که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز توانستیم بیش از ۹۸ درصد داروهای موردنیاز را در داخل کشور تولید کنیم و این امر نشان از سیاستگذاری های مناسب در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران با بیان اینکه امروز کشور موفق به مهار پیشگیری از بیمارهای واگیردار شده است، گفت: با تلاش، کوشش و اتحاد و انسجام توانستیم به موفقیت دست یابیم و در عرصه های گوناگون موفق باشیم و استانداری تهران آمادگی دارد، اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت در استان تهران انجام دهد و استان تهران را به عنوان استان پایلوت اقدامات پیشگیرانه در کشور معرفی کنیم.

وی سپس به افتتاح پروژه های بهداشتی فیروزکوه اشاره کرد و گفت: تکمیل مرکز بهداشت شهرستان فیروزکوه اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز دارد و استانداری تهران این آمادگی را دارد تا نیمی از این اعتبار را برعهده گیرد.

کد خبر 4669876

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نرخ باروری در ایرانیان / خطر سالمندی را جدی بگیریم

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر صابر جباری در نشستی خبری به مناسبت هفته سلامت، در پاسخ به سوال ایسنا درباره روند فعلی نرخ باروری در کشور با توجه به اقدامات انجام شده در کشور در این حوزه، گفت: هرچند نرخ باروری کلی برای سال جدید هنوز محاسبه نشده اما روایت آمار موید آن است که میزان موالید در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نیز کاهشی بوده اما روند این کاهش و سیز نزولی آن نسبت به سال‌های گذشته کاهشی است.

وی با بیان این که از سال ۹۴ کاهش موالید را در کشور داشته‌ایم، ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۱۳۹۸ میزان موالید نسبت به سال قبل از آن ۱۲۰هزار مورد کاهشی بوده و کاهش موالید اکنون که روی عدد ۱۷هزار است، در مقایسه با سال‌های قبل از آن، بیانگر آن است که روند نزولی کاهش موالید نسبت به گذشته تغییر یافته است و آرام‌تر شده است.

وی درباره سیاه چاله جمعیتی نیز به ایسنا گفت: خطر سالمندی همچنان کشور راتهدید می‌کند و نسبت به گذشته باید موضوع سالمندی را جدی بگیریم و برای آن تدبیر کنیم. اما به شدت امیدوار هستیم. اگر مجموعه این اقدامات طی حدود دو سال گذشته در راستای سیاست‌های جمعیتی انجام نمی‌شد، کاهش موالید حتما ۵۰هزار مورد بود که البته باید این اعداد و ارقام دقیق و علمی شود و نتایج نهایی آن اطلاع رسانی خواهد شد. در مجموع امیدوار هستیم که مجموعه اقدامات انجام شده و در حال انجام می‌تواند موثر باشد که در سیاه چاله جمعیتی نیفتیم.

جباری تاکید کرد: در مجموع شدت و روند کاهش موالید آرام‌تر شده است و این موضوع نشانگر آن است که اقدامات موثر بوده است و اگر این اقدامات نبود، پیش بینی می‌شد که میزان موالید زیر یک میلیون نفر باشد. در مجموع همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره درمان ناباروری نیز گفت: پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود که اکنون در بخش دولتی پوشش به صورت ۹۰ درصد کامل است. همچنین پیش از ابلاغ قانون، خدمات حوزه درمان ناباروری متمرکز در بخش درمان بود؛ این درحالیست که اکنون دو بسته خدمتی جدید اضافه شده است؛ به طوری که پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت کشور آغاز شده و دیگری هم تشخیص بهنگام ناباروری است که کار مشترکی بین معاونت‌های بهداشت و درمان است و کمک می‌کند زوجین ناباروری را زودتر و بهتر تشخیص دهیم و نسبت به درمان آنها اقدام شود.

جباری همچنین گفت: قبل از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، تنها مراکز درمانی فوق تخصصی در حوزه درمان ناباروری داشتیم و اکنون حدود ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو داریم که به تشخیص و درمان به موقع کمک می‌کنند. بسته همچنین برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده است و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

وی همچنین گفت: سبک زندگی و خودمراقبتی در حوزه ناباروری بسیار مهم است که به این منظور امسال برنامه‌های مربوطه در نظام شبکه بهداشتی درمانی کشور تقویت می‌شود. موضوع مهم دیگر هم مربوط به ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت است که به پدافند غیرعامل مربوط می‌شود. در این زمینه باید گفت که برخی از غذاها و برخی آلودگی‌ها نظیر آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی و ... که در مجموعه اختیارات وزارت بهداشت نیست، زیر نظر سازمان پدافند غیرعامل کارسازی می‌شود تا به عنوان مثال مشخص شود برخی محصولاتی که تحت عنوان تراریخته وارد و مصرف می شوند، اثر ناباروری دارند یا خیر.

جباری ادامه داد: همچنین برای برخی از اقدامات احتیاطی نیز تولید محتوا شده تا به این ترتیب به زنان و مردان در سنین باروری و همچنین مادران باردار هشدارهایی را بدهیم. با توجه به مباحثی نظیر سقط خودبخودی در دوران بارداری و اهمیت کاهش آن، هرچند که خیلی از علل آن ناشناخته است اما برخی از علل هم در بحث سبک زندگی و سموم شناخته شده‌اند، بر همین اساس نیز بسته ویژه اطلاع رسانی و سواد سلامت در نظر گرفته‌ایم که افراد مطلع باشند تا در استفاده از برخی موارد احتیاط کنند. به عنوان مثال مادران باردار احتیاط کنند و از مواد غذایی تراریخته استفاده نکنند. این احتیاطات به کاهش سقط‌های خودبخودی و کاهش خطر ناباروری کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر پرهیز زوجین از تاخیر در فرزندآوری گفت: توصیه ما این است که زوجین در دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند؛ چراکه تاخیر در فرزندآوری مشکل‌ساز می‌شود و روشی برای تشخیص آن نیز نیست؛ تا به این ترتیب در صورت ناباروری، زودهنگام تشخیص داده شده و درمان شوند.

جباری همچنین گفت: فاصله بین تولد اولین فرزند بعد از ازدواج در کشور ما بالای ۴ سال بود که بعد از مجموعه اقدامات انجام شده و فرهنگسازی و اقناع خانواده‌ها این موضوع به حدود سه سال رسیده است و هدف‌گذاری ما در این زمینه زیر دو سال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • ارسال بیش از ۵۰ نوع پیامک هشدار دهنده به مخاطبان قزوینی
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • گلایه مندی نانوایان فیروزکوه از کیفیت آردهای توزیعی
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • آخرین وضعیت نرخ باروری در ایرانیان / خطر سالمندی را جدی بگیریم