Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین مهرعلیان، سرپرست اداره کل دارو با اشاره به سیاست‌ های جدید سازمان غذا و دارو برای تأمین و توزیع عادلانه دارو، اظهار کرد: با توجه به وجود متخصصان و اساتید توانمند در حوزه داروسازی، بسیاری از داروها را می‌توان با کیفیت مطلوب در داخل کشور تولید کرده و کشور را نسبت به تهدید تحریم‌های ناجوانمردانه بیمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم ایجاد یک نرم‌افزار جامع برای نشان دادن شفاف تمامی فرایندهای توزیع دارو به دلیل گستردگی و حجم بالای توزیع دارو در کشور، گفت: این امکان باید به‌گونه‌ای فراهم شود تا متولیان و ناظران حوزه دارو در معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور بتوانند به موجودی لحظه‌ای تمامی شرکت‌های پخش دارویی دسترسی داشته باشند و مشکل کمبودهای دارویی در کمترین زمان را رفع کنند، بنابراین متوسط زمان دستیابی مردم به دارو کاهش می‌یابد.

وی با استقبال از بیان ابتکارات و تجربیات موفق دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف، افزود: مجموعه دارویی سازمان غذا و دارو بیش از هر زمان دیگری آماده اجرای این تجربیات موفق در سطح کشور و به‌صورت یکپارچه است.

سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به دلیل اختصاص ارز دولتی برای تأمین مواد اولیه و داروهای وارداتی لزوم تدوین گایدلاین های علمی در حوزه مصرف منطقی دارو ضروری است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به بروز پدیده قاچاق معکوس، نظارت دقیق و هوشمندانه بر توزیع داروها از وظایف اصلی معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور محسوب می‌شود و باید از سایر ارگان ها و ادارت مرتبط نیز برای همکاری و مشارکت در این موضوع بهره برد تا از هدر رفت احتمالی سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد یک نرم‌افزار جامع برای نشان دادن شفاف تمامی فرایندهای توزیع دارو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه مشاوره دارویی در مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، در عین حال بر لزوم مصرف منطقی دارو تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا جهانگرد اظهار کرد: مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم سراسر کشور در راستای ارائه مشاوره دارویی و کنترل مسمومیت از طریق شماره تلفن 190 (داخلی 3-2) آماده ارائه مشاوره به مردم در این حوزه هستند.

لزوم منطقی‌سازی مصرف دارو

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در میان جامعه، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی لازم به منظور آموزش‌های عمومی در جامعه از طریق تهیه محتوای آموزشی را انجام داده‌ایم.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی گفت: اجرای آموزش‌های عمومی توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰