Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار دسترس‌پذیر کردن دارایی‌های ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است.


رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند این طرح با ۳۹۷ رأی موافق و ۳۱ رأی مخالف در قالب متممی به «قانون اختیارات اطلاعاتی» آمریکا به تصویب اعضای مجلس نمایندگان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح یاد شده با عنوان «تعهد ما برای به رسمیت شناختن قهرمانان آمریکا»، توسط «گِرِگ پنس»، برادر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ارائه شده و شامل مفادی برای دسترس‌پذیر کردن ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های دولت ایران است که در بانکی مستقر در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود.


او خواستار پرداخت این پول به عنوان غرامت به خانواده قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت شده است.


بدین ترتیب، این مصوبه کنگره آمریکا بعد از انجام مذاکراتی میان نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان روی میز رئیس‌جمهور آمریکا قرار خواهد گرفت و در صورتی که او آن را امضا کند به قانون تبدیل خواهد شد. این دو طرح در حالی در شاخه‌های قانونگذاری کنگره آمریکا به تصویب رسیده‌اند که دادگاهی در لوکزامبورگ فروردین‌ماه امسال تلاش‌ دادگاه‌های آمریکا برای توقیف و مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را جهت پرداخت غرامت به کسانی که اصطلاحاً «قربانیان تروریسم ایران» خوانده می‌شوند مغایر قوانین بین المللی خوانده و آن را رد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجلس دارایی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه RTE در جریان سفر به ایرلند بیان کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم. ما سیاست و روش نتانیاهو را نمی‌پذیریم. چه چیزی بدتر از آنچه وی در پاسخ انجام داد، می‌توانست اتفاق بیافتد؟

درحالیکه شمار منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در میان مقام‌های آمریکایی به مرور افزایش پیدا می‌کند، پلوسی تاکید کرد: وی باید استعفا کند. وی در نهایت مسئول است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود که نتانیاهو برای سال‌ها یک مانع برای صلح در منطقه خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ