Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:34:22 GMT

افزایش آوارگان و قربانیان سیلاب‌های هند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۶۹۴

افزایش آوارگان و قربانیان سیلاب‌های هند

طی دو هفته گذشته درپی سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های سنگین موسمی در ایالت «آسام» هند تاکنون دست‌کم ۵.۸ میلیون نفر آواره شده و حدود ۳۰ نفر جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات هند اعلام کرده‌اند سطح آب رودخانه‌های اصلی مناطق شمال شرقی هند هم‌چنان در حال افزایش است.

طی دو هفته گذشته درپی سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های سنگین موسمی در ایالت «آسام» هند که کشت چای در آن رواج دارد، تاکنون دست‌کم ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون نفر آواره شده و حدود ۳۰ نفر جان باخته‌اند.

یک مقام سازمان مدیریت بحران ایالت «آسام» اعلام کرده سطح رودخانه «براهماپوترا» و دیگر انشعابات آن همچنان در حال افزایش و ۱۰ درجه از حد خطر گذشته است.

هزاران نفر از سیل‌زدگان این ایالت با منابع غذایی ناچیز و آب آلوده مواجه هستند.

در هند ایالت «آسام» بیشتر از دیگر بخش‌ها تحت تاثیر این سیلاب‌ها قرار گرفته است و کشورهای همسایه از جمله بنگلادش و نپال همچنین بخش‌هایی از پاکستان نیز درگیر این سیلاب‌ها شده‌اند.

این سیلاب‌ها در مجموع تاکنون جان ۱۵۳ نفر را در این کشورها گرفته است.

بارش باران در شمال هند معمولا از اوایل ماه ژوئن تا اکتبر به طول می‌انجامد و بیشترین بارندگی‌ها در اواخر فصل بارندگی‌های موسمی به وقوع می‌پیوندد.

دولت هند هنوز به مناطقی که سیلاب‌ها منجر به تخریب خانه‌ها و آوارگی هزاران نفر شده دسترسی پیدا نکرده  است و نتوانسته میزان خسارت‌ها را برآورد کند.

بنا بر گزارش رویترز، آوارگان این سیلاب‌ها در هند به آب تمیز آشامیدنی دسترسی ندارند و مجبور به استفاده از منابع آلوده آب برای آشامیدن شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

 محمد امین هوت   در بازدید از بخش های کشاورزی آسیب دیده از سیلاب زرآباد  گفت: بارندگی های شدید رگباری در جنوب استان علاوه بر خسارت به موزستان ها به ۱۲۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، ۶۰۰ حلقه چاه و دینام و ۳۰۰ کیلومتر لوله انتقال آب این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به ۵۰۰ هزار متر مکعب بندسار و دامداری ها این شهرستان در اثر بارندگی های شدید اخیر خسارات سنگینی وارد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر جهادکشاورزی زرآباد گفت: این شهرستان به عنوان پایتخت موز کشور دارای پنج هزار هکتار باغ موز هست که از این سطح چهار هزار هکتار آن بارور است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن موز در شهرستان زرآباد برداشت و روانه بازارهای مصرف سطح کشور می‌شود.

هوت گفت: برآورد خسارت بخش کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • ورود سیلاب به منازل مسکونی ایرانشهر
  • شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت
  • دلیل سیلاب در شهر کویری دبی
  • دلیل سیلاب در شهر کویری دبی چه بود؟
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • اسکان اضطراری ۱۷۰ خانوار جاسکی بدنبال سیلاب