Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت هفته بهزیستی با مدیرکل بهزیستی استان اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با اعضای شورای شهر  اصفهان که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: بهزیستی در شرایطی قرار گرفته که باید برخی از مسئولیت هایش را زمین بگذارد و یا منابع لازم برای آن را تامین  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۸۲ ریز فعالیت برای اداره کل بهزیستی تعریف شده‌ است، افزود: بهزیستی در تامین نیروی انسانی برای انجام این وظایف ناتوان است، از سال گذشته تا کنون ۴۰ نیرو در استان اصفهان بازنشسته شده‌اند و اجازه‌ای برای گرفتن نیروی جدید هنوز صادر نشده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: فشار اقتصادی و  بیکاری در شهر اصفهان به گونه‌ای است که  برخی افرادی که به تامین هزینه‌های بهزیستی کمک می‌کردند، اکنون مددجوی این سازمان شده‌اند، همچنین فشارهایی از سمت مسئولان نیز برای بستری کردن برخی مددجویان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری میلادی فرصت داریم نتایج پروپوزال مربوط به شهر دوستدار سالمند را تحویل دهیم، خاطر نشان کرد: از شورای شهر که اهتمام لازم برای اجرای این طرح را داشته‌اند تشکر می‌کنم، بودجه‌ای که شورای شهر برای شهر دوستدار سالمند اختصاص داده‌ است زیرساختی را فراهم می‌کند که نه فقط برای سالمندان بلکه مناسب سازی شهری و اعتماد به نفس مردم اصفهان را بهبود می‌بخشد.

فرشاد با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از نیروها و بیش از ۳۱ درصد پست‌های مدیریتی سازمان بهزیستی استان اصفهان بانوان هستند، تصریح کرد: پرداختی کارمندان بهزیستی در بین همه دستگاه‌های دولتی از آخر رتبه دوم را دارد، هر زمانی که با مددجویان روبه‌رو می‌شویم و در برابر گرفتن خدمات دعای خیر برای ما می‌کنند، حال ما خوب می‌شود و همین برای ما کافی است.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، خانواده هایی که خدمات اجتماعی دریافت می‌کنند و در واقع همه شهروندان که مدیریت شهری با آنها در ارتباط است، جامعه هدف سازمان بهزیستی نیز هستند بنابراین باید همکاری‌های بهزیستی و مدیریت شهری روز به روز بیشتر شود.

بهزیستی را تنها نمی‌گذاریم

همچنین کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: تمام مدیران و  نیروهای ستادی بهزیستی صددرصد تلاش خود را می‌کنند، اما قوانین و ساختار معلولی از ابتدا برای این سازمان تعریف شده و رها کردن سازمان به حال خود در میانه راه، موجب شد امروز این سازمان با برخی مشکلات رو به رو باشد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اعتبار و منابع انسانی کافی ندارد و افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند مسیر خدمتشان را عاشقانه ادامه می‌دهند، افزود: بهزیستی به عنوان یک واحد متولی رفاه عمومی در جامعه به رسمیت شناخته نشده و به همین دلیل است که در بسیاری از حوزه‌ها فعالیت‌های موازی شکل می‌گیرد که نتایج کار را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شورای شهر اعتبار ویژه سه میلیارد تومانی برای شهر دوستدار سالمند در نظر گرفته است، گفت: برای کمک به بهزیستی تلاش می کنیم و مدیریت شهری نسبت به ارتقاء کیفیت زندگی جامعه هدف بهزیستی حساسیت ویژه‌ای دارد. دسترسی معلولان و مناسب سازی شهر، همچنین دفاتر تسهیل گری حاشیه نشینی همواره در شورای شهر مورد توجه بوده‌است.

وی تاکید کرد: در کلانشهری همچون اصفهان باید تعامل سازمان بهزیستی با مدیریت شهری وجود داشته باشد تا با استفاده از توان مدیریت شهری، بخشی از نیازهای خدمات رفاهی- اجتماعی که برای سازمان بهزیستی تعریف نشده تامین شود.

محمدی افزود: برای انجام این کار شورای شهر اصفهان تفاهم‌نامه‌ای در دست اقدام دارد که قرار است بین سازمان بهزیستی و ۱۸ کلانشهر کشور منعقد شود. بهزیستی را تنها نمی‌گذاریم در کنار آن هستیم و درخواست داریم که حوزه ارتباطی بین دو دستگاه بیش از پیش تقویت شود.

نسبت به رفاه همه شهروندان احساس وظیفه می کنیم

همچنین پور محمد شریعتی‌نیا، عضو کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تعداد ریز فعالیت‌های سازمان بهزیستی، گفت: مشکلات سازمان بهزیستی باید در شورای اداری استان بررسی شود؛ آموزش و پرورش رکن اساسی هر جامعه است و بخشی از این آموزش توسط بهزیستی صورت می گید اما به این سازمان توجه کافی نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت نهادهای آموزشی اضافه کرد: بر اساس آمار منتشر شده به طور متوسط در استان اصفهان از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود، چنین مشکلاتی می تواند ناشی از رسیدگی نکردن به سازمان هایی مانند بهزیستی و آموزش و پرورش است.

شریعتی‌نیا تاکید کرد: اگر می‌خواهیم آینده کشور تامین شود باید به دستگاه‌های اجرایی که تضمین کننده آینده جامعه هستند، رسیدگی کنیم در زمانی که دشمن در خانه برای ما برنامه‌ریزی می‌کند، نباید این چنین ضعیف با برخی از نهادها و دستگاه‌های دولتی برخورد شود.

وی با بیان اینکه بخشی از  مردم شهرستان اصفهان از کوچکترین حقوق اولیه زندگی نیز محروم هستند، گفت: یکی از افتخارات شورای پنجم ایجاد کمیسیون اختصاصی به منظور رسیدگی به امور اجتماعی است.در بین اعضای شورای پنجم شهر اصفهان تخصص‌های مختلف وجود دارد، بنابراین کارها تخصصی‌تر پیش می‌رود، وظیفه داریم نسبت به رفاه تک تک شهروندان حساس و وظیفه مند باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهزیستی شورای شهر اصفهان شوراي شهر مدیریت شهری معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ورود سامانه بارشی به اصفهان، از پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان خبر داد.

منصور شیشه فروش با اشاره به اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در پی صدور هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه همرفتی بارشی به استان اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا روز چهارشنبه در تمام مناطق استان، بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق و مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش‌های رگباری باران روز سه‌شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، خور و بیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان و مناطق انارک، بادرود و چوپانان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لزوم تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها تصریح کرد: بر همین اساس آماده بودن اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها مورد انتظار است.

شیشه فروش ادامه داد: با توجه به پیش بینی وزش تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش میدان دید، استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده به کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری

، انجام نشدن سفرهای غیرضروری در محورهای سیل‌گیر، اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها و داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: پرهیز از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل از جمله دیگر توصیه‌هایی است که در شرایط مذکور نیازمند توجه است.

کد خبر 746802

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد