Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  علی هادی چگنی در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه لرستان در بحث مهاجرت رتبه اول کشور را دارد، اظهار داشت: سالانه حدود ۱۲ هزار نفر از استان مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم کشاورزی لرستان، گفت: از حدود ۱۳ میلیارد متر مکعب آب ۹ میلیارد متر مکعب در استان تولید می‌شود و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب از استان‌های همجوار تولید می‌شود و به صورت رواناب از لرستان خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه از این میزان فقط یک میلیارد متر مکعب آب در استان استفاده می‌شود، گفت: ۱۶ سد در لرستان وجود دارد و این در حالیست که حجم ذخیره آب آن‌ها بسیار کم است و اگر سد‌هایی مانند معشوره اجرایی می‌شد شرایط استان از نظر منابع ذخیره آب خیلی بهتر بود.

چگنی با بیان اینکه لرستان گلوگاه انتقال انرژی بوده و خطوط لوله نفت و گاز زیادی از استان عبور می‌کند و این در حالیست که تنها خسارت‌های این خطوط را در استان داریم، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی لرستان نیز ۳۶ درصد بوده و این عدد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان، افزود: این عدد در لرستان ۱۳ و نیم درصد است و میانگین کشور ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/د

نرخ ۱۳.۵ درصدی بیکاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیکاری اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد؛ صادرات گاز ایران به عراق از مرز پانزده میلیارد دلار گذشت و امروز هم قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال دیگر تمدید شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مصاحبه شوندگان:
زیاد علی فاضل – وزیر برق عراق
مجید چگنی – معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران

بر اساس این قرارداد، ایران روزانه پنجاه میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می‌کند تا این کشور بتواند نیروگاه‌های تولید برق خود را فعال نماید. دولت عراق برای تامین برق این کشور به سی و پنج هزار مگا وات برق نیاز دارد که یک سوم تولید برق نیروگاه‌های عراق با گاز وارداتی از ایران تامین می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران تاکنون پنجاه و دو میلیارد متر مکعب گاز به ارزش پانزده میلیارد دلار به عراق صادر کرده است.

 

دیگر خبرها

  • ۳۶درصد از حجم مخازن سد‌های لرستان پر است
  • آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد های کشور پُر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است
  • افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس