Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@03:59:39 GMT

مناطق فرسوده حسینیه اعظم بازسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۷۵۵

مناطق فرسوده حسینیه اعظم بازسازی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بازسازی مناطق فرسوده حسینیه اعظم زنجان از اولویت ستاد بازآفرینی شهری است که پروژه های گردشگری نیز مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بیات منش امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه بازآفرینی شهری از سال گذشته به صورت منسجم در استان در حال پیگیری است و اقدامات لازم برای بازآفرینی شهری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرهای زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره دارای بافت فرسوده هستند، افزود: در قالب این طرح مناطق شناسایی شده و طرح های باز آفرینی اجرایی می شود.

این مسئول محله حسینیه اعظم زنجان را یکی از قدیمی ترین محلات زنجان عنوان کرد و گفت: این منطقه از طرح های بازآفرینی شهری است. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه 22 از هکتار محله حسینیه اعظم زنجان در طرح بازآفرینی شهری قرار دارد،بیان داشت: نوسازی معابر و منازل با همکاری شهرداری و منازل مسکونی نیز با حفظ شکل قدیمی با کمک میراث فرهنگی و گردشگری نوسازی و مرمت می شود. 
بیات منش بیان داشت: محل حسینیه اعظم زنجان در قالب بافت های میانی و فرسوده استان زنجان تعریف شده است و جزو طرح های ستاد بازآفرینی استان قرار گرفته است.

وی افزود: این منطقه جزو محلاتی است در اولویت قرار گرفته است و با هدف گردشگری پروژه های خوبی تعریف شده است.

این مسئول با اشاره به مشارکت میراث فرهنگی در اجرای طرح های گردشگری در این منطقه،بیان داشت: طرح در دست مطالعه است و با مشارکت بخش خصوصی این طرح ها محل حسینیه اعظم اجرایی می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراین

صدر اعظم آلمان همراه با یک هیات تجاری عالی رتبه روز گذشته سفری سه روزه را به کشور چین آغاز کرده و مذاکرات حول محورهای تقویت مناسبات تجاری و بحران اوکراین با مقامات این کشور در دستور کار قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشترن"، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان برای دومین بار در دوره مسئولیت خود به کشور چین سفر کرد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در آغاز سفر سه روزه خود به چین، صبح یکشنبه در ابرشهر چونگ کینگ، که با 32 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین شهر جهان است، فرود آمد. در آنجا، وی می‌خواهد از تأسیسات تولید درایو هیدروژنی بوش بازدید کند، با دانش‌آموزان درباره برنامه‌ریزی شهری صحبت کند و با یوان جیاجون، دبیر حزب منطقه‌ای ملاقات کند.

حمله هوایی ایران به سرزمین های اشغالی بر این سفر صدر اعظم آلمان سایه افکنده است. وضعیت خاورمیانه نیز می تواند بر این سفر در چند روز آینده تأثیر بگذارد. سفر بعدی شولتز از چونگ کینگ به کلان شهر اقتصادی شانگهای برای دوشنبه برنامه ریزی شده است. صدراعظم آلمان می خواهد روز سه شنبه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

شولتز در این سفر توسط ده ها مدیر ارشد همراهی می شود. اینها شامل مدیران عامل شرکت های خودروسازی مرسدس بنز و بی ام و و همچنین شرکت شیمیایی BASF می شود.

این دومین سفر صدراعظم آلمان به چین از زمان روی کار آمدن در دسامبر 2021 است. سفر افتتاحیه وی در نوامبر 2022 به دلیل شیوع همه گیری کرونا تنها یک سفر یک روزه بود. این بار او سه روز - بیش از هر زمان دیگری - به یک کشور در یک سفر اختصاص داده است.

صدراعظم آلمان در جریان سفر به چین دائماً در جریان اخبار حمله هوایی ایران به رژیم صهیونیستی قرار می گرفت و با افراد مورد اعتماد از جمله ینس پلوتنر، مشاور سیاست خارجی خود صحبت کرد.

شولتز اکنون به مدت سه روز در چین خواهد بود که این یک سفر غیرعادی طولانی به خارج از کشور محسوب می شود. برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تنها در روز سه شنبه، چندین ساعت برنامه ریزی شده است. این گفتگوها در مورد تجارت منصفانه، آب و هوایی و وضعیت اوکراین خواهد بود.

وزارت امور خارجه و صدراعظم آلمان در چند روز گذشته مشغول رصد اوضاع منطقه، طراحی سناریوها و ارزیابی اطلاعات نیز بوده اند.

شولز احتمالاً باید با توجه به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی قسمت هایی از برنامه خود را حداقل برای یکشنبه و دوشنبه تغییر دهد.

یکی از دلایل سفر صدراعظم آلمان به چین یادگیری بهتر خواندن چین، اما همچنین به وضوح بیان علایق شخصی است. وقتی صحبت از مسائل اقتصادی و سیاست امنیتی می شود البته خشم و ناراحتی در دفتر صدراعظم در مورد اقدامات چین گسترش یافته است. اگرچه چین مستقیماً تسلیحات روسیه را تامین نمی‌کند، اما کالاهای مختلفی را عرضه می‌کند که کرملین را قادر می‌سازد تا جنگ را ادامه دهد و حتی در برخی موارد به آن سرعت بخشد. به گفته دفتر صدراعظم، در هر صورت، چین بی طرف نیست.

بر اساس اطلاعات دفتر صدر اعظم آلمان رویکرد شی جین پینگ در مورد اوکراین مغایر با "منافع اصلی آلمان" است و به این موضوع بسیار واضح پرداخته خواهد شد. از دیدگاه شولتز، اگر دولت چین با دعوت به کنفرانس صلحی که سوئیس در ماه ژوئن برگزار می کند موافقت کند، خوب است.

در حال حاضر مشکلات زیادی برای آلمان در روابط با چین وجود دارد. چین بازار اروپا را با خودروهای برقی یارانه ای، با محصولات ارزان قیمت مانند باتری، دستگاه ها و پنل های خورشیدی پر کرده است. کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی تعرفه های تنبیهی برای صادرات چین است تا معایب رقابتی را جبران کند. این به نوبه خود باعث ایجاد هیجان در اقتصاد آلمان می شود، زیرا اقدامات متقابل احتمالی به احتمال زیاد بر آنها تأثیر می گذارد. برای بسیاری از شرکت های بزرگ آلمانی دسترسی به بازار بزرگ چین ضروری است. در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای آلمان وجود ندارد.

تابستان گذشته، دولت ائتلافی آلمان استراتژی چین را با هدف کاهش وابستگی اقتصادی به این کشور اتخاذ کرد تا شرایط وخیمی مانند آنچه در زمان قطع شدن گاز روسیه پس از حمله به اوکراین رخ داد، جلوگیری کند. با این حال، این استراتژی واقعا برای اقتصاد آلمان کارساز نیست. حدود 5000 شرکت آلمانی در چین بیشتر نگران شرایط رقابتی ناعادلانه و صادرکنندگان نگران کاهش ارقام فروش هستند. برعکس، خودروهای برقی ارزان چینی در حال هجوم به بازار اروپا هستند. بنابراین کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد یارانه های غیرقانونی احتمالی آغاز کرده است. اگر این منجر به اقدامات متقابل شود، به‌ویژه خودروسازان آلمانی می‌ترسند که این امر منجر به یک جنگ تجاری شود.

شولز همچنین می خواهد در سفر خود به چین به مسائل حقوق بشر بپردازد. اینها شامل سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ و آزادی بیان است. سازمان‌های حقوق بشر از صدراعظم می‌خواهند که به وضوح با رهبری چین صحبت کند.

آلمانی‌ها شولتز را صدراعظم مناسبی برای کشورشان نمی‌دانندآلمانی‌ها خواستار انتقاد قاطع دولت فدرال از اسرائیل هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • سفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراین
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • بیش از یک میلیون مسافر از زنجان به مناطق مختلف کشور جا به جا شدند
  • جابجایی بیش بیش از یک میلیون مسافر از زنجان به مناطق مختلف کشور
  • هوای زنجان گرم می شود
  • هوای زنجان گرم می شود/زنجان دومین استان سرد کشور طی ۲۴ساعت گذشته
  • زنجان؛ دومین مرکز استان سرد در کشور