Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضربان زندگی دریاچه ارومیه بعد از سال‌ها شروع به تپیدن کرد و نفسی دوباره گرفت اما هنوز کمتر کسی است که به ظرفیت‌های این نعمت الهی توجهی داشته باشد و بتواند از این طریق آذربایجان غربی را به درجه بهتری از پیشرفت برساند. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، نگین فیروزه‌ای آذربایجان که بعد از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بحران خشکی که خطای انسانی و شرایط جوی باعث آن شده بود به لطف الهی و بارش نزولات و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه نفسش باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لجن درمانی برای درمان انواع بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های پوستی بسیار مفید بوده و در همه جای جهان انجام می‌شود و از دیرباز بسیاری از طبیان لجن درمانی دریاچه ارومیه را به بیماران تجویز می‌کردند از همین رو دومین دریاچه شور جهان هرساله میزبان هزاران گردشگر است که برای تفریح و درمان به این شهر سفر می‌کنند، است.

در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم که بیمارستان صلیب سرخ در تهران گشایش یافت از لجن ساحل دریاچه ارومیه برای معالجه بیماران استفاده می‌شد ولی در سال های اخیر به‌جز استفاده عموم مردم و گردشگران از این خاصیت درمانی هیچ استفاده دیگری از آن نمی‌شود.

علاوه بر خاصیت درمانی نمک و لجن نگین فیروزه‌ای آذربایجان دارد در کنار دریاچه بحرالمیت که خواصی مشابه دریاچه ارومیه را دارد کارخانه‌های ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی احداث‌شده است که این خود می‌تواند در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی جوانان منطقه نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

نگین فیروزه‌ای آذربایجان فرصت بی‌نظیر برای افزایش درآمد جوامع محلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی با اشاره به ساماندهی و توسعه گردشگری دریاچه ارومیه می‌گوید: دریاچه ارومیه امسال براثر بارندگی‌های مناسب و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار شده وپیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کنند.

دریاچه ارومیه حال‌ و روز خوشی را سپری می‌کند/وسعت دریاچه ‌به 3 هزار و 111 کیلومتر مربع رسیدپیوند سرنوشت دریاچه ارومیه با محصول پسته/کاشت پسته مورد استقبال کشاورزان آذربایجان غربی قرار گرفتپیچ‌وخم تمام‌نشدنی میانگذر دریاچه ارومیه/ ادامه حیات نگین فیروزه‌ای آذربایجان در هاله‌ ابهام رضا حسینی  بابیان اینکه دریاچه ارومیه امروز فرصتی بی‌نظیر درزمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی است، می‌افزاید: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.

حسینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تأکید می‌کندو می‌گوید: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه هستند، استقبال می‌شود.

دریاچه ارومیه توسعه گردشگری آذربایجان غربی موثر می سازد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان می‌گوید: دریاچه ارومیه و وضعیت کنونی آن موجب ورود گردشگران از استان‌های هم‌جوار شده وپیش‌بینی می‌شود برای تابستان سال جاری شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور باشیم.

جلیل جباری تصریح می‌کند: به‌طور حتم نقش دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری استان آذربایجان غربی بسیار مهم بوده و از هم‌اکنون مسافران زیادی برای دیدن وضعیت پرآبی این دریاچه به ارومیه سفر می‌کنند.

 

پرورش آرتمیا اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فرآهم می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می‌گوید: با پرورش آرتمیا می توان زمینه اشتغال‌زایی، تولید درآمد و تأمین نیازهای کشور در صنعت آبزی‌پروری را ایجاد کرد.

رسول جلیلی می‌افزاید: توسعه پرورش این‌گونه سخت‌پوست در آذربایجان غربی با توجه به تهدید کم‌آبی دریاچه ارومیه می‌تواند به عنوان کشت جایگزین محصولات کشاورزی راهکار مناسبی در جهت اشتغال جایگزین برای کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشورمی گوید: یکی از مهم‌ترین منابع آبی آذربایجان غربی، دریاچه پشت سد ارس و رودخانه ارس به شمار می‌رود که ذخایر اقتصادی باارزشی همچون انواع ماهیان و گونه شاه‌میگو آب شیرین را در داخل آن می‌توان یافت که برای حفظ و توسعه این ذخایر، آخرین یافته‌های تحقیقاتی و بایدها و نبایدهای لازم برای توسعه تولید و ذخایر این موجود ارزشمند در استان در نشست‌های تحقیقاتی ارزیابی‌شده است.

علی نکوئی فرد می‌افزاید: پرورش آرتمیا در استخرها و زه آب‌ها روشی جایگزین برای احیای آرتمیای دریاچه ارومیه است که در استان و برخی از مناطق کشور موفقیت‌آمیز بوده است.

گزارش از فائزه نماززاده

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تیر ماه سال گذشته بود که استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید از مناطق حاشیه شهر ارومیه در جمع مردم روستای بادکی حاضر شد و ثمره این بازدید تصویب مصوباتی برای عمران و آبادانی این روستا بود.

فرماندار ارومیه امروز در بازدید از روستای بادکی پیگیر میزان پیشرفت طرح های اجرایی این روستا بود.

آقای عماری در این بازدید گفت: نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه برای عمران و آبادانی این مناطق اجرا می شود.

وی ادامه داد: ۴۲ طرح عمرانی ورزشی بهداشتی و فرهنگی در روستای بادکی ارومیه اجرا می شود.

نخست ساخت سالن چند منظوره ورزشی روستای بادکی به مساحت ۱ هزار و ۵۰ متر مربع برای ورزش های توپی، این طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان ساخته می شود که از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مرکز خدمات جامع سلامت روستای بادکی دومین طرحی است که برای عمران و آبادانی این روستا مصوب شده که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار است.

برای اجرای این طرح نیز ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا مرداد به بهره برداری می رسد.

احداث پارک ۵ هزار و ۳۰۰ متری، اختصاص ۱۷ هزار متر زمین برای ساخت مدرسه، گازرسانی به ۶۵۰ خانوار روستایی، برق رسانی به ۱ هزار و ۵۰۰ خانوار، تامین آب شرب برای ۴ هزار خانوار و ساخت مجتمع های تفریحی در این روستا از مصوبات عمران و آبادانی این روستاست.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود
  • بهار نگین فیروزه‌ای لرستان+فیلم
  • اجرای نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه
  • تصاویر روزهای خوب دریاچه ارومیه + فیلم | چشم امید دریاچه به فروردین و اردیبهشت است
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • نگین زاگرس، پذیرای مسافران نوروزی
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است