Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع آگاه فاش کردند، آمریکا پس از توقف بیش از یک ساله آموزش نیروهای ارتش آزاد، دوباره آموزش نیروهای "جیش المغاویر" وابسته به شورشیان "ارتش آزاد سوریه" را در پایگاه التنف از سر گرفت.

به گزارش ایسنا، این منابع به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند، آموزش‌ها شامل عملیات جنگی در فضاهای بیابانی و کوهستانی، عملیات‌های هلی‌برن و یورش، جنگ در شرایط آب‌وهوایی سخت و نیز شبیخون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع یاد شده، افسرانی از ارتش آمریکا و تعدادی از مسؤولان دستگاه اطلاعات این کشور در کنار مشاورانی از ائتلاف ضد داعش براین تمرین‌ها نظارت دارند.

طبق ادعای این منابع، هدف از تمرینات نابودی گروهک‌های داعشی موجود در منطقه و آمادگی برای کنترل بر مرزهای مشترک سوریه و عراق است.

تمرینات مذکور در پایگاه التنف واقع در جنوب شرق سوریه در نزدیکی مرزهای اردن و عراق انجام می‌شوند و این پایگاه دارای یک اتاق عملیات آمریکایی مشترک با گروه‌هایی از ارتش آزاد سوریه در منطقه است.

همزمان با ازسرگیری تمرینات، مارک اسپر، گزینه تصدی پست وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور به عنوان بخشی از نیروهای چند ملیتی مختلف جهت ادامه عملیات علیه داعشی‌های باقی مانده، در مناطق شمال شرق سوریه باقی خواهند ماند.

نیروهای ائتلاف ضد داعش به تازگی مانورهایی را با استفاده از سلاح سنگین و با مشارکت نیروهای "جیش المغاویر" به فرماندهی مهند الطلاع در منطقه التنف اجرا کردند.

جیش المغاویر وابسته به ارتش آزاد سوریه که تحت حمایت آمریکا بود و در اواخر سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های آن به حالت تعلیق درآمدند، بار دیگر در میدان حضور یافت و مانورهای جدید همزمان با اعلام آغاز عضوگیری این ارتش اجرا شدند.

با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر تعهد داد تمامی نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند اما خبرها حاکی از آن هستند که واشنگتن قصد دارد در راستای مقابله با "فعالیت‌های ایران"، بخشی از این نیروها را در پایگاه التنف نگه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واشنگتن ارتش آزاد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه

در سایه تلاش ارتش رژیم صهیونیستی در مخفی نگه داشتن ابعاد نتیجه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران، مقامات آمریکا اصابت حداقل ۹ موشک بالستیک در دو پایگاه نواتیم و نقب را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز در گزارش کوتاهی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است که حداقل ۹ موشک بالستیک ایرانی از سامانه پدافند هوایی پرآوازه رژیم صهیونیستی رد شدند و به دو پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اصابت کردند. اما آنها تاکید کرده‌اند که آسیب جدی به آنها وارد نشده است.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، ۵ موشک بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کردند که به هواپیمای ترابری C-۱۳۰، باند پرواز، و انبار مهمات «خالی» آسیب رساندند. چهار موشک بالستیک دیگر نیز به پایگاه هوایی نقب اصابت کردند که به گفته این مقام بر اساس گزارش‌های موجود آسیب خاصی ندیده است.

با گذشت زمان و بررسی‌های بیشتر نتایج عملیات، ادعای رهگیری ۹۹ درصدی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر زیر سوال خواهد رفت. به گفته این سخنگو، آنها با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی، جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم، و همکاری‌های پدافندی و کمک جنگنده‌های متحدین خود قادر به رهگیری ۳۰۰ «تهدید از انواع مختلف» شدند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سخنانی در جمع سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورها در تهران گفت: «عملیات نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل محدود و هدف اسکادران هواپیماهای اف -۳۵ بود. حمله اسرائیل به کنسولگری ما ناقض قوانین و معاهدات بین‌المللی است و ما در مقابل هرگونه حمله‌ای از دفاع از منافع خود دریغ نخواهیم کرد»

کد خبر 744814

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش از خالص‌ترین افراد انقلاب هستند
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید| تهران به اسرائیل پیام داد
  • واشنگتن: با پاسخ دیپلماتیک به ایران از گسترش درگیری‌ها جلوگیری می‌کنیم
  • کهکشان راه شهیدان قدس/ عبور از راهبرد صبراستراتژیک به بازدارندگی