Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهریار با اشاره به ضرورت تلاش جهت تحقق رونق تولید گفت: برای نخستین بار شهرک صنعتی در شهرستان شهریار راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند نقطه قوتی برای تحقق رونق تولید باشد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده و در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور به واسطه تحریم‌های ناعادلانه کشورهای غربی در شرایط دشواری قرار گرفته کمک همه‌جانبه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی جهت فعال کردن چرخ اقتصاد کشور اهمیت فزاینده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در استان تهران به واسطه شرایط خاص استان و محرومیت‌هایی که بعضاً نادیده گرفته می‌شود از اهمیّت بسیاری برخوردار است چرا که شهرستان‌های استان تهران به ویژه شهرستان‌های غرب استان تهران با محرومیت‌هایی در حوزه‌های مختلف جمعیتی، زیرساختی، اقتصادی و غیره روبه رو هستند که کمک کردن به ایجاد، راه‌اندازی و تقویت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان این شهرستان‌ها دارد.

در این میان شهرستان شهریار به عنوان نگین غرب استان تهران با جمعیتی بیش از 800 هزار نفر به رغم ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صنعتی فاقد شهرک صنعتی بوده و محلی که به عنوان شهرک صنعتی در سال 88 مصوب شده تا سال 96 تنها 3 د‌رصد پیشرفت داشته و خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌ها اکنون قابلیت تبدیل به یکی از شهرک‌های مهم استان تهران را دارد.

تهران| ضرب‌الاجل فرماندار برای تعیین تکلیف شهرک صنعتی بهارستانتهران| احداث شهرک صنعتی بهارستان همچنان معطل واگذاری زمین استتهران| شهرک صنعتی شمس‌آباد ظرفیت ایجاد 6 هزار فرصت شغلی جدید دارد

نورالله طاهری فرماندار شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این شهرک اظهار داشت: زمین شهرک صنعتی در سال 88 مصوب و در سال 93  کلنگ‌زنی شد اما تا سال 96 تنها 3 درصد پیشرفت کار داشته است.

وی بیان کرد: اقدامات اجرایی برای راه‌اندازی این شهرک در سال 96 آغاز شد و آب، برق، گاز، تلفن و سایر زیرساخت‌های موردنیاز آن مورد بررسی قرار گرفت و در کمیته برنامه‌ریزی توسعه استان تهران نیز پیگیری شده است.

فرماندار شهریار با اشاره به اینکه قرارداد گاز منعقد شده و امکانات برق و آب و خیابان‌کشی‌ها انجام شده است افزود: برای نخستین بار شهرک صنعتی در شهرستان شهریار راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند نقطه قوتی برای تحقق رونق تولید باشد.

طاهری با اشاره به اینکه سه نفر از صنعتگران با اعتبار 12 میلیارد و ظرفیت ایجاد 140 نیرو، کار خود را از دیروز آغاز کرده‌اند عنوان کرد: اکنون 50 قطعه از این شهرک صنعتی واگذار شده و به زودی به محلی برای رشد تبدیل می‌شود چرا که هم به فرودگاه نزدیک است و هم در 3 کیلومتری کمربندی قزوین- تهران قرار دارد که با تعریف فضای مناسب جهت انجام فعالیت‌های صنعتی با زیرساخت‌های لازم می‌تواند نقش مؤثری در تولید و اشتغال شهرستان داشته باشد.

وی همچنین گفت: منابع موردنیاز این شهرک آماده شده و پیمانکار کار را انجام می‌دهد تا برای ادامه کار و فعالیت سایر شرکت‌ها در این شهرک‌ها زیرساخت‌ها آماده شود ضمن اینکه در کنار این شهرک 3 هزار هکتار دیگر نیز پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک این شهرک صنعتی می‌تواند به شهرک ویژه‌ای در استان تهران به جهت موقعیت جغرافیایی آن تبدیل شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: تفاهم‌نامه احداث پنل‌های خورشیدی در راین، رفسنجان، بافت، بردسیر و کرمان منعقد شده و در برخی از آن‌ها این طرح در حال اجراست.

حمید نمکیاظهار کرد: سالانه ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که در این موضوع بهترین روش تأمین برق، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و اجرای طرح پنل‌های خورشیدی است.

وی افزود: در این راستا در تعدادی از شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های استان کرمان از جمله بردسیر و قلعه گنج طرح انرژی‌های تجدیدپذیر با ظرفیت چهار تا پنج مگاوات را اجرا کردیم و در پنج شهرک صنعتی یعنی بردسیر، بافت، راین، کبوترخان، رفسنجان و کرمان تفاهم‌نامه اجرای این طرح را امضا کردیم که امیدواریم با اجرای این طرح بتوان از ظرفیت تابش نور خورشید در جهت تأمین برق بهره‌ مند شد.

نمکی گفت: در راستای اجرای این طرح کمک دانشگاه‌ها را می‌طلبیم تا از طریق روش‌های علمی بتوان میزان برق بیشتری تولید و به مدار مصرف برسانیم و البته کمک به سزایی هم به حوزه برق کشور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • قطعی آب شرب فاز یک اندیشه شهرستان شهریار
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی