Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان با هدف هدایت آنها به سمت درآمدهای ارزش افزوده اجرا می‌شود. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد حسینی صبح امروز در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت اظهار داشت: شورای مهارتی ظرفیت خوبی برای ساماندهی آموزش مهارتی در استان‌ها است و با تعیین مسیر و هدف می‌توانیم از ظرفیت‌های آن بهره‌برداری حداکثری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به اجرای طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان گفت: قرار است سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان با همکاری سایر مسئولان روستاییان را به سمت درآمدهای ارزش افزوده سوق دهد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور مستلزم شناسایی ظرفیت روستاها است تصریح کرد: روستاهای گیلان ظرفیت بالایی دارند و اهالی آنجا می‌توانند با استفاده از این طرح در فروش تولیدات خود موفق‌تر عمل کنند.

سطح زیر کشت زعفران در استان گیلان افزایش یافتمعاون وزیر صنعت در گیلان: شناسه‌دار کردن چای ایرانی در دستور کار قرار گرفت23000 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان دچار ورس و خوابیدگی شد

حسینی خاطرنشان کرد: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای این است که کارجویی هدفمند آموزش دهد تا بتواند قدم‌های موثری در زمینه ایجاد اشتغال بردارد و این کار از هدر رفتن بودجه‌های دولتی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: دهم اردیبهشت امسال در شهرستان رشت خانه کارآفرینی با 12 رشته برای بانوان ایجاد شد و همچنین در شهرستان‌های مختلف مثل املش و تالش نیز چنین مباحثی دنبال می‌شود.

وی به لزوم همکاری فعالان اقتصادی با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و تاکید کرد: فعالان اقتصادی بایستی به مقوله آموزش هدفمند و ایجاد اشتغال ورود کنند و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز از آنها حمایت حداکثری را خواهد داشت.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در شهرستان رشت خصوصی و دولتی است و هم‌اکنون 58 کارگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله هنر و کشاورزی و با بیش از 44 هزار ساعت آموزش تاکنون در حال فعالیت هستند.

هادی یوسفی با اشاره به سامانه کارا خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاییان نحوه استفاده از این سامانه را بلد نبودند و برای استفاده از آن هزینه‌های زیادی را متحمل شدند در حالیکه اگر سازمان فنی و حرفه‌ای به آنها آموزش می‌داد وضع چنین نبود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از افراد تحصیل‌کرده به فنی و حرفه‌ای روی آوردند افزود: تخصیص اعتبارات در حوزه تجهیزات در سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان رشت بسیار کم است و از آنجایی که ایجاد اشتغال پایدار نیازمند به‌روز بودن تجهیزات است باید در این زمینه اقدام شود.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی گفت: پارسال در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۱۳ نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند که از این تعداد ۹۰ هزار و  ۳۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.


وی افزود: آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای در بیش ۳۵۰ حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان و درقالب ۱۱ مرحله اجرا شد.  


ملایی هزاروندی ادامه داد: با راه اندازی ۲۴ مرکز آزمون آنلاین، استان خوزستان در سال گذشته ۶۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و آنلاین است.


گفتنی است در خوزستان ۵۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یکهزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش‌های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی