Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@23:28:46 GMT

آغاز طرح هوشمندسازي بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۹۵۷

آغاز طرح هوشمندسازي بندر چابهار

خبرگزاری آریا- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امیدواریم از ابتدای مردادماه امسال عملیات اجرایی طرح هوشمند سازی بندر چابهار شروع شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدقائم تاجگردون با اشاره به اینکه آبان ماه سال گذشته نقشه هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوردی مشخص و آذرماه مصوب شد، افزود: در این نقشه راه اقدامات کلیدی و 11 طرح مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مرحله نخست این نقشه راه تا پایان سال 1400 و مرحله بعدی تا پایان سال 1404 طرح ریزی شده است.
تاجگردون با بیان اینکه هدف این نقشه راه، یکپارچه سازی سامانه‌های نرم افزاری سازمان، اعم از سامانه‌های عملیاتی بندری و دریایی است، گفت: هدف کلان سازمان بنادر، رشد و توسعه هوشمندسازی در بنادر است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بندر چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر انتخاب شده است، افزود: امیدواریم از ابتدای مردادماه سال جاری عملیات اجرایی آن در بندر چابهار شروع شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این سامانه، بندر چابهار به عنوان نخستین گام سازمان بنادر، در فرآیند هوشمندسازی بنادر کشور محسوب می‌شود.
تاجگردون با اشاره به ویژگی‌های بندر چابهار برای اجرای طرح هوشمند سازی گفت: خیلی از بنادر کشور متقاضی اجرای این طرح بودند، اما استاندارد بودن طرح توسعه بندر چابهار و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل چندوجهی و ورود حجم بالایی از کالا از جمله ویژگی‌هایی است که موجب انتخاب بندر چابهار برای اجرای این طرح بوده است، امیدواریم به کمک این سامانه پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوشمندسازی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


وی گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


وی گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی در خوزستان
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم