Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مطالعات نشان می‌دهد زایمان زودهنگام موجب تغییر قابل‌توجه در عملکرد مغز نوزاد در طول زمان خواب می‌شود و می‌تواند بر سایر عملکردها هم تأثیر منفی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محققان کلینیک شبکه مغز برگوفر فنلاند دریافتند زایمان زودهنگام می‌تواند موجب تغییر فعالیت مغز در طول خواب شود و بر سلامت مغز نوزاد هم در آینده تأثیر گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به فعالیت مغز 94 نوزاد را در فنلاند بررسی کردند. 42 نوزاد خیلی زودتر از موعد و در هفته 27 بارداری به دنیا آمده بودند و گروه کنترل متشکل از 52 نوزاد هم در پایان کامل بارداری به دنیا آمده بودند.
دکتر «لوکا کوچی»، سرپرست تیم تحقیق، دراین‌باره می‌گوید: «کیفیت خواب، بخصوص در نوزادان تازه متولدشده، نشانه اصلی سلامت مغز است. ما در این مطالعه به بررسی فرایند مغز بر اساس الگوی خواب پرداختیم.»
وی در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم نوزادان متولدشده در پایان کامل دوره بارداری، فعالیت مغزشان در حالات مختلف خواب سازماندهی مجدد می‌شد درحالی‌که در مورد نوزادانی که زودتر از موعد متولد شده بودند چنین تفاوتی مشاهده نشد.»
به گفته محققان، خواب نیز همانند سایر رفتارهاست و یک خواب خوب مبتنی بر سازماندهی مجدد الگوهای پویا فعالیت مغز در طول حالات مختلف خواب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زایمان زودهنگام نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم

به گزارش خبرآنلاین، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب «خدا به همراهتان، بمب اتمی را شلیک کنید» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898504 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • انفجار بمب اتمی چه بلایی سر شهر می‌آورد؟ / فیلم
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش