Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر خارجه ایران با بیان اینکه احتمال بیش از پنجاه‌درصدی وجود دارد که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باقی بماند، گفت ایران برای مقابله با او طی شش سال آینده آماده می‌شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) از آماده‌شدن تهران برای دومین دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» درپی نزدیک شدن انتخابات سال 2020 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته فارس، ظریف در مصاحبه با «جان میکلتویت» سردبیر وبگاه «بلومبرگ» با اشاره به نتایج مذاکراتی که دو کشور مکزیک و کره‌شمالی با دولت ترامپ داشتند، گفت: «شانس بیش از 50 درصدی وجود دارد که او (ترامپ) در رأس امور (ریاست‌جمهوری آمریکا) باقی بماند، به همین دلیل ما باید برای شش سال آینده با او مقابله کنیم».

وی با یادآوری تهدیدهای اخیر ترامپ برای اعمال جریمه‌های تجاری بیشتر بر عبور و مرور ثبت‌نشده از مرز آمریکا-مکزیک، توضیح داد: «بعد از اینکه [معاهده] نفتا را مجددا به مذاکره گذاشت، خواسته‌های جدید را متعاقب آن مطرح و تلاش کرد مکزیکی‌ها را به دادن امتیازهای بیشتر مجبور کند. پس به نظر می‌رسد که او همواره اعتقاد دارد دارایی‌های خودش غیرقابل مذاکره و دارایی‌های دیگران قابل مذاکره هستند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به احتمال افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم، با تاکید بر قانونی بودن گام‌های کاهش تعهدات برجامی، تصریح کرد: «ما به این گام‌ها ادامه می‌دهیم، این گام‌ها قانونی و در تطابق با توافق [هسته‌ای] هستند. آمریکا با خروج از توافق، خودزنی کرد».

ظریف با بیان اینکه ایران هیچ برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد، گفت که ایران بیش از میزانی که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی با ترامپ مذاکره کرد، وارد تعامل با آمریکا شده اما فقط ضرر کرد.

وی با مقایسه توافق هسته‌ای ایران با توافقی که کیم و ترامپ در سنگاپور امضا کردند، ادامه داد: «ما یک سند دو صفحه‌ای به‌دست نیاوردیم، بلکه روی یک توافق 150 صفحه‌ای کار کردیم. ما (برعکس کره‌شمالی) تمایلی به برگزاری نشست بلندمرتبه نمایشی با ترامپ نداریم و منتظریم تا ببینیم آمریکایی‌ها چه چیزی را برای آغاز مجدد مذاکرات آماده می‌کنند».

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره جواب ایران به دعوت احتمالی آمریکا از سران این کشور برای برگزاری نشست، گفت: «مقام معظم رهبری که از کشور خارج نمی‌شود. [درباره من نیز]، مسئله فرصتی برای گرفتن عکس یادگاری نیست، بلکه مسئله پیشرفت [در حل اختلافات] است».

ظریف تلاش برای حصول توافق جدید با آمریکا بر سر مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای را «گزیده‌شدن دوباره از یک سوراخ» توصیف کرده و قاطعانه شرط مقامات کاخ سفید از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم مشمول‌شدن برنامه موشکی ایران در هر توافق جدیدی را رد کرد.

وی در همچنین افزود: «ما میز مذاکره را ترک نکردیم. این ایالات متحده بود که ناگهان تصمیم گرفت میز مذاکره را ترک کند. [البته] آنها می‌توانند برگردند».

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • ظریف: بعید می دانم بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم / ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم (فیلم)
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟