Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@00:32:33 GMT

احتمال ریزش بنای تاریخی میدان حسن‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۹۸۲

احتمال ریزش بنای تاریخی میدان حسن‌آباد

با توجه به آتش سوزی بخشی از بنای تاریخی میدان حسن آباد در شب گذشته و سُست شدن این بنا بر اثر پاشیدن آب، احتمال ریزش ساختمان وجود دارد و هم اکنون تردد در این ساختمان از سوی شهرداری منطقه ۱۱ ممنوع شده است.

به گزارش مشرق، ساعت 21:18 شب گذشته بخشی  از میدان ارزشمند و تاریخی حسن آباد، طعمه حریق شد. به گفته جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی  یک مورد آتش‌سوزی در ساعت 21 و 18  در ضلع غربی میدان حسن‌آباد به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چند دستگاه بالابر و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید فیلم/ بافت تاریخی میدان حسن‌آباد پس از مهار آتش‌سوزی فیلم/ ماجرای آتش سوزی در میدان حسن‌آباد عکس/ آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد تهران

محل حادثه یک یا چند انبار در مجاورت یکدیگر به وسعت بیش از هزار متر و کاملاً شعله‌ور بود،  آتش به سقفهای شیروانی و بافت تاریخی در قسمت شمال غربی میدان سرایت کرده و بخشهایی از بافت تاریخی را نیز شعله‌ور کرده بود. آتش‌نشانان از دقایق اولیه از طریق نردبان هیدرولیکی و لوله‌کشی از سمت زمین، عملیات را آغاز کرده و دقایقی قبل موفق به مهار و اطفای حریق شدند.

در نهایت پس از چند ساعت تلاش از سوی آتش‌نشانان، حریق در این بنای تاریخ مهار شد اما بنابر اظهارات احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به نمای بیرونی آسیب جدی وارد نشده است اما داخل ساختمان کاملاً تخریب شده است.

مسجد جامعی در این باره توضیح داد: ظاهراً آتش‌سوزی از یک دفتر اسناد رسمی آغاز شده و به دلیل آن که سقف گنبدهای میدان شیروانی است و از چوب دو لایه استفاده شده، حریق کاغذ و چوب باعث افزایش و سرعت گرفتن سرایت آتش به همه طبقات شده است.

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در این باره گفت:  بارها تذکر داده‌ایم که  بناهای ارزشمند و تاریخی شهر تهران باید مقاوم سازی شوند و برای بار چندم، این ضرورت را به ما گوشزد کرد که " باید بناهای ارزشمند و تاریخی شهر تهران مقاوم سازی شوند تا شاهد این چنین حوادث ناراحت کننده ای نباشیم."

هم اکنون نیروهای امداد و شهرداری منطقه 11 در ایستگاه یک سازمان آتش‌نشانی مستقر هستند و بر اساس اعلام اسماعیلی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 با توجه به میزان آب استفاده شده برای کنترل و مهار حریق در بنای تاریخی حسن آباد و سُست شدن ساختمان هر لحظه امکان ریزش این بنا وجود دارد.

اسماعیلی همچنین از آماده باش نیروهای امدادی و شهرداری در این زمینه خبر داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو شهرداری تهران میدان حسن آباد اخبار حوادث آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش سوزی سوله یک انبار دو هزار متر مربعی که در شیراز طعمه حریق شده بود مهار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، هادی عید پور در خصوص اطفا حریق یک سوله در یکی از محلات شیراز اظهار کرد: در ظهر امروز_ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در ساعت ۱۳:۱۱ یک مورد آتش سوزی سوله انبار در بلوار سفیر جنوبی میدان مهارت به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام شد.

وی افزود: برای این حادثه از ۱۲ ایستگاه به محل آتش سوزی نیرو اعزام شد و خودروهای آب رسان، خودروهای دستگاه تنفسی و واحد هیدرانت به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: مواد داخلی سوله بسته‌های مواد غذایی با جنس کارتن و پلاستیک بود که به شدت قابل اشتعال بودند.

عیدی پور اضافه کرد: این سوله ۲ هزار متر مربع مساحت داشت که به صورت کامل طعمه حریق شده بود و آتش در حال سرایت به سوله‌های مجاور بود و با توجه به اینکه سوله‌های مجاور محتوی لوله و اتصالات ساختمانی بودند که بسته بندی آنها نیز از جنس کارتن و پلاستیک بود اولویت تیم عملیاتی پیشگیری از ادامه حریق به سوله‌های مجاور بود.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی در ۷ جبهه عملیات خود را انجام دادند و از گسترش حریق به اطراف جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: هم اکنون حریق کنترل شد و تیم آتش نشانی پس از پنج ساعت عملیات اطفا حریق در حال انجام لکه گیری و خاموش کردن آتش باقی مانده هستند.

کد خبر 745249

دیگر خبرها

  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • فیلم/ آتش سوزی مرگبار خانه‌ای در مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • بارش قطرات باران بر بنای ارگ تاریخی بم
  • آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»
  • ثبت ملی بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه
  • بنای تاریخی اداره «نوغان‌داری» تربت‌حیدریه ثبت ملی شد