Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تاریخ انتشار: 12:40 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۲۷۱

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار حسین اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشوراظهارکرد: نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب باشد و در عین حال تامین امنیت در کشور یکی از وظایف ناجا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناجا با اشاره به نقش دستگاه‌های دیگر در ایجاد احساس امنیت گفت: متاسفانه برخی به دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد، ولی به حول و قوه الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیروی انتظامی در ۸۷۵۵ کیلومتر مرز حضور دارد و توانسته از مرز‌ها تا اعماق شهر‌ها امنیت را تامین کند.

وی به نقش اثربخش ائمه جمعه در احساس امنیت اشاره و اظهارکرد: ما نیز به عنوان یک سرباز از اینکه خدمتگزار مردم هستیم و امنیت را برای آنان تامین می‌کنیم، بسیار خوشحالیم.

اشتری با بیان اینکه مردم به نیرو‌های مسلح اعتماد کامل دارند، گفت: طبق آمار‌های علمی، نیرو‌های مسلح از بین ۳۲ دستگاه در صدر قرار دارد و نیروی انتظامی نیز به تبع آن در بین اولین‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاری‌ها را برعهده دارد، اما امروز برحسب کم کاری برخی دستگاه‌ها شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در عمل تنها است، گفت: ممکن است عده‌ای با صدور برخی اطلاعیه‌ها و یا بیانیه‌ها از پلیس حمایت کنند، اما ناجا در عمل تنها است.

اشتری به وظایف ۲۶ دستگاه درموضوع عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده است، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سوال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده اند، چه کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این میان وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: گرچه ما به این حد نیز راضی نیستیم، ولی برحسب قانون وظایف خود را به درستی انجام داده‌ایم.

اشتری خاطرنشان کرد: توقع ما از این جمع موثر و پربرکت برای کشور، این است که نیروی انتظامی را در عمل کمک کنند و از دستگاه‌های دیگر نیز بخواهند تا به وظایف خود طبق قانون عمل کنند.

انتهای پیام/

وی ادامه داد: در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اقدامات سلبی و ایجابی ناجا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه براساس قانون بی حجابی جرم محسوب می‌شود، گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم خودرو حریم خصوصی نیست و کشف حجاب در آن، جرم محسوب می‌شود. برهمین اساس طرح ناظر را راه‌اندازی کرده ایم که خوشبختانه اثرات مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود ۳۰۰ هزار پیامک برای افراد متخلف ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر برای اخذ تعهد مراجعه کرده‌اند که با برخورد محترمانه از آن‌ها تعهد اخذ شده همچنین اعلام شده است در صورت تکرار، خودرو آن‌ها توقیف و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

اشتری با انتقاد از کسانی که مخالف این طرح هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داده افرادی که با این طرح مخالفت دارند، دلیل آن این است یکی از بستگان آن‌ها پیامکی از سوی پلیس دریافت کرده‌اند.

وی افزود: مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده است و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی‌قانونی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در برخورد با فساد نمی‌توانیم یک تنه وارد شویم، گفت: نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است، ولی اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در برخی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آن‌ها برخورد می‌کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: برخی از افراد نیزهنگامی که با فرد متخلفی برخورد می‌شود، شروع به جوسازی علیه پلیس می‌کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست چراکه اگر تیغ مامورما کند شود، ضرر آن برای کل مردم و متدینین خواهد بود.

اشتری ضمن اعلام حمایت از ماموران و کارکنان نیروی انتظامی که در چارچوب قانون وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر ماموری خطایی انجام دهد، حتماً با او برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در قضیه پارک پلیس تهران، موضوع را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مامور ما در چارچوب قانون، وظیفه قانونی خود را انجام داده است که از او تقدیر کردیم.

فرمانده ناجا بر لزوم مدیریت فضای مجازی تاکید و اظهارکرد: گرچه این فضا امروز یک نیاز در جامعه محسوب می‌شود، ولی کم کاری برخی مسئولان سبب شده تا مشکلاتی در این فضا داشته باشیم.

اشتری به افزایش صددرصدی جرایم در فضای سایبر در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مدیریت این فضا، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا در ادامه از همراهی مردم در پشتیبانی از خدمات پلیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: با کسانی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس اشتری در پایان از حمایت‌های ائمه جمعه سراسر کشور از ناجا تقدیر و تشکر کرد و گفت: قطعاً حمایت‌های ائمه جمعه از طرح‌های نیروی انتظامی برای پیشبرد اهداف تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین اشتری نیروی انتظامی فرمانده عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در در واکنش به خطبه های امام جمعه مشهد باره لایحه عفاف و حجاب اطلاعیه ای صادر کرد.                به گزارش عصر ایران به نقل از خانه ملت، در اطلاعیه مجلس آمده است:   آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:   1- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.   2- برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بارها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.   3 - این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.   4 - دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.   5 - این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر‌ در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند.   البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.   6 - موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان‌، مسأله ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و  مومنین روزه‌دار نشوند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه حجاب و عفاف در گیلان
  • نگاه به موضوع حجاب و عفاف باید فرهنگی و اجتماعی باشد
  • اجرای طرح پابند الکترونیکی در مازندران از سال جدید
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در استان گلستان
  • عفاف و حجاب در خدمات رسانی نوروزی مورد توجه اصناف گیلان باشد
  • برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان
  • واقعه قم، برنامه رسانه‌های معاند برای مقابله با لایحه حجاب بود
  • واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!
  • کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر
  • واکنش مجلس به صحبت‌های علم الهدی: اظهارات تان صحیح نیست، لایحه حجاب دستکاری نشده