Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:49:17 GMT

سهم ایران از نیروی کار خلاق ناچیز است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۰۶۴

سهم ایران از نیروی کار خلاق ناچیز است

«سامه ابتهاج» روز پنجشنبه حاشیه کارگاه آموزشی تجاری سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه های هدفمند برای بهبود سهم ایران از نیروی کار خلاق باید با کمک همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد توسعه یابد.
وی اظهارداشت: باید سهم صنایع خلاق در تولید نا خالص ملی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: شبکه سازی، تقویت توسعه اکوسیستم خلاق، تقویت و تشکیل شرکت های کوچک و متوسط، بهبود فرآیند تعاونی های خلاق و توجه به سازمان های مردم نهاد را از جمله راهکار توسعه اقتصاد خلاق است.
ابتهاج افزود: یکی از شاخه های مهم در اقتصاد که کشور ایران در آن حرکت کندی داشته حوزه گردشگری است و بزرگترین اتفاق برای یک گردشگر لذت بردن از داشته های محیطی و معنوی هر جامعه محسوب می شود که این مهم با توجه به شرایط کشور ما قابل برنامه ریزی و توسعه است.
وی اظهارداشت: ایران در صنعت گردشگری نیازمند توسعه زیرساختی است تا بتواند از این محل ارز آوری مطلوب داشته باشد.
معاون مدیر کل اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحقیقات بازار در ایران باید به صورت هدفمند توسعه یابد تا گردشگر برای سفر به شهرها ترغیب شود.
وی اظهار داشت: سه دشت شامل فراهان، گرگان و مغان از نظر طبقه انسانی خلاق و حاصل خیزی شرایط اقلیمی مزایای متعددی دارند اما تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.
این پژوهشگر صنایع خلاق گفت: در حوزه گردشگری طبقه انسانی خلاق نباید بی برنامه، ناامید و سرخورده باشد بلکه می توان با هم افزایی، توانمندسازی و افق دید تعریف شده کاستی های موجود را به سرعت رفع کرد.
ابتهاج افزود: پارک علم و فناوری بهترین بستری است که با گردآوری همه نیازها می تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند و سکوی پرش برای توسعه صنایع خلاق به ویزه در حوزه گردشگری باشد.
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز گفت: سمینار معرفی راهکارهای حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کار صنایع خلاق به مدت ۲ روز در اراک برگزار شده است.
«مجید شمسی» افزود: ۶۰ نفر از صاحبان کسب و کار نوپا استان در حوزه صنایع خلاق، هنرمندان صنایع دستی و فعالان صنایع گردشگری شرکت و گواهینامه این دوره را دریافت می کنند.
وی یادآور شد: تجاری سازی و توسعه اکوسیستم صنایع خلاق، معرفی و آشنایی با صنایع خلاق هنرهای تلفیقی، تجاری سازی صنایع خلاق و هنرهای تلفیقی از سرفصل های آموزشی این کارگاه آموزشی است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه ۱۳۸۲، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به ۷۶ شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم