Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:29:17 GMT

مرکز رفاه کودک و خانواده شاهرود افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۰۹۴

مرکز رفاه کودک و خانواده شاهرود افتتاح شد

رئیس اداره بهزیستی شاهرود پنجشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین مرکز دهه فجر گذشته در شهر سمنان افتتاح شده بود و این مرکز به همت اداره بهزیستی استان، شهرستان و بخش خصوصی دایر شد.

مسعود جهان سیر با بیان اینکه در این مرکز کودکان ۶ ماه تا ۱۲ سال نگهداری می شوند، افزود: مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مشاوره و مددکاری اجتماعی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، فعالیت های فوق برنامه و نشست های آموزشی ویژه خانواده ها از برنامه ها و فعالیت های این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از نگهداری کودکان را کمک به خانواده های شاغل خواند و تصریح کرد: این مرکز با اعتباری بیش از ۳۸ میلیارد ریال خریداری، تجهیز و نوسازی شده است.

جهان سیر از اشتغال ۱۵ تن در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: ظرفیت آموزش این مجموعه ۱۳۰ تن بوده و اکنون تعداد ۶۰ نوآموز در این مرکز تحت آموزش هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: این مرکز برخلاف مهد کودک ها که فقط در امر نگهداری و وقت گذرانی هدف گذاری شده اند، کودکان را با سبک زندگی اسلامی و ایرانی آشنا می کند.

سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه این نوع مراکز موجب رشد خلاقیت کودکان می شوند، افزود: در این مجموعه ها کودکان یاد می گیرند خلاق بار آمده و ذهن خود را شکوفا کرده و آنچه در ذهن خود دارند را باور نمایند.

وی تصریح کرد: کاشت گل و گیاه، سفالکاری و پرورش ذهن کودکان جزو اقداماتی است که آنها را با زندگی آشنا می کند.

حسینی خطاب به مربیان این مجموعه گفت: مراقبت کنید که از هدف اصلی خود که همانا آموزش سبک زندگی ایرانی - اسلامی و سنتی است دور نشوید.

۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

شهرستان شاهرود ۲۴۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس دونده هم راه افتاد

به گزارش همشهری آنلاین ، محمداسماعیل توکلی، در آیین بدرقه راهیان سلامت نوروزی اورژانس کشور در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، گفت: اورژانس دونده در مناطقی همچون بازار تهران با تجهیزات کامل راه اندازی شده و زمان امدادرسانی در این منطقه از ۳۵ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است.

وی افزود: امسال با راه اندازی پایگاه تخصصی هوایی و به کارگیری ۲۲۰ موتورلانس‌ که برای اولین بار بعد از ۱۰ سال انجام شد، زمان رسیدن به بالین بیمار در تهران به ۱۰ دقیقه رسید. وی با بیان این که امسال در اورژانس تهران به تمام اهدافمان رسیدیم، افزود: موتورلانس ها هزینه اورژانس را تا ۲۳ درصد کاهش دادند. رئیس مرکز اورژانس استان تهران بیان داشت: امسال همچنین اورژانس استان تهران یکپارچه شده و ۹ ستاد فرماندهی در ۹ نقطه استان تهران ایجاد شد.

توکلی با بیان اینکه امسال به طور میانگین شاهد روزانه ۱۱ هزار تماس و انجام ۳۵۰۰ ماموریت و در مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار ماموریت و ۲.۵ میلیون تماس به اورژانس تهران بودیم، گفت: ۶۷ پایگاه اورژانس استان به طور کامل بازسازی شده که بی سابقه بوده است. رئیس اورژانس تهران همچنین ۱۶ سال پس از خرید زمین، پایگاه فرماندهی غرب اورژانس تهران ساخته شد و بزرگترین انبار اورژانس با کمک خیرین در منطقه خاوران تهران ساخته شده که توسط وزیر بهداشت افتتاح می شود.

وی از افتتاح ۱۰ پایگاه جدید اورژانس در استان تهران خبر داد و گفت: ۷ پایگاه نیز بزودی به بهره برداری می رسد. رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: امسال رکورد آموزش در استان زده شد و ۱۲ هزار و ۲۴۵ نفر آموزش تخصصی دیدند و ۲۱ هزار نفر از مردم نیز در خصوص چهارشنبه آخر سال آموزش دیدند. توکلی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ پنج بالگرد نشین افتتاح شد و ششمین بالگرد نشین نیز امروز در دماوند به بهره برداری رسید.

وی با بیان این‌که ساماندهی مراکز پیام در سطح استان و نظارت بر آمبولانس های خصوصی تقویت شده است، گفت: در استان تهران ۲۹۵ پایگاه اورژانس داریم که باید به ۷۱۵ پایگاه افزایش یابد و فرسودگی ناوگان سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه بر ما تحمیل می کند. وی در پایان ضمن قدردانی از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت برای پوشش خبری برنامه های اورژانس کشور، یادآور شد: طی ۲۰ سال خدمتم تنها دوره ای است که می بینم وزیر بهداشت شخصاً پیگیر اقدامات و توسعه اورژانس کشور است.

کد خبر 839998 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم اورژانس

دیگر خبرها

  • اورژانس دونده هم راه افتاد
  • فرشته‌هایی که طعم تلخ اوتیسم را چشیده‌اند + فیلم
  • دختربچه هشت ساله ۳۳ میلیون خرج نوروزی دارد
  • کودکان و نوجوانان بی سرپرست بهزیستی ، میهمان خانواده های متقاضی
  • واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر
  • واگذاری ۵۵ فرزند به خانواده‌های متقاضیان واجد شرایط
  • بهره مندی ۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی استان همدان
  • کمک ۵۰۰ میلیون ریالی خیر مه‌ولاتی به بهزیستی
  • راه اندازی اتاق ارزیابی رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیلی در اهواز
  • ۵۵ کودک بی‌سرپرست در کرمانشاه صاحب خانواده شدند