Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@05:36:32 GMT

کلاه گشادی که سایت صیغه سر کاربران می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۱۴۰

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی در فضای مجازی گفت که ماموران پلیس فتا دائم در حال رصد فضای مجازی هستند و در صورت مشاهده این گونه موارد با متخلفان برخورد می‌کنند و تا کنون هم هیچ سایتی برای دریافت مجوز رسمی انجام فعالیت در قالب سایت همسریابی به پلیس فتا مراجعه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این سایت‌ها مجوز رسمی برای فعالیت ندارند و از طرفی بیشتر آن‌ها با هدف کلاهبرداری ایجاد شدند و با نظر مراجع قضایی اگر شاکی خصوصی درباره این پرونده به ما مراجعه کند، به موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ راه اندازان سایت‌های همسریابی با ترفند ایجاد فضایی برای پیدا کردن همسر برای کاربران با هدف کلاهبرداری اقدام به قرار دادن درگاه‌های جعلی در کانال‌های خود می‌کنند و کاربر در زمان عضویت به بهانه پیدا شدن گزینه مورد نظرش، با پرداخت مبلغی ناچیز به داخل کانال و سایت راه پیدا می‌کند، اما از طرفی دیگر افراد کنترل کننده این کانال‌ها با در اختیار داشتن رمز دوم و شماره کارت بانکی کاربران اقدام به کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی افراد می‌کنند.

گفتنی است که در فضای مجازی برخی از کانال‌ها و سایت‌هایی با هدف همسریابی ایجاد شدند و به بهانه‎های مختلف اقدام به تلکه کردن کاربران می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سایت صیغه سایت های همسریابی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه جدید: ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد

طبق یک مطالعه جدید، ماه بیش از آنچه تصور می‌شود، بر زندگی روی زمین تأثیر می‌گذارد. محققان دریافتند که نور ماه روی نحوه زندگی ماهی‌ها و دیگر موجودات در صخره‌های مرجانی مؤثر است. محققان آمریکایی با بررسی صداهای موجوداتی که در صخره‌های مرجانی زندگی می‌کنند، متوجه تغییر فعالیت و تعاملات این موجودات در حین طلوع و غروب ماه شدند.

به گزارش دیجیاتو، براساس مقاله منتشرشده در Plos One، محققان مرکز نیروی دریایی NUWC و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته انرژی ARPA-E در ایالات متحده دریافتند که با طلوع و غروب ماه، صدای موجودات در صخره‌های مرجانی به سرعت تغییر می‌کند.

تأثیر نور ماه روی فعالیت موجودات در صخره‌های مرجانی

محققان در مقاله خود می‌گویند که در ساعاتی که نور ماه افزایش می‌یابد، صدای ماهی‌ها با فرکانس بالا افزایش می‌یابد، در همین ساعات نیز صدای ماهی‌ها با فرکانس پایین و بی‌مهرگان کمتر می‌شود. این کشف نشان می‌دهد که طلوع و غروب ماه باعث تغییرات منظم در تعاملات اکوسیستم صخره‌های مرجانی می‌شود.

محققان برای آنکه مستقیماً در اکوسیستم زنده صخره‌های مرجانی دخالت نکنند و نظم آن را برهم نزنند، از تجهیزات پایش صوتی در سواحل غربی هاوایی بهره بردند و میزان صداها را اندازه‌ گرفتند. آن‌ها از هیدروفون‌ها برای ثبت میزان شدت صوت در فواصل زمانی 10 یا 15 دقیقه‌ای استفاده کردند.

تغییرات مشاهده‌شده در صدای بیولوژیکی بین طلوع و غروب ماه احتمالاً به تغییرات میزان نور ماه مربوط است، و تغییرات جزر و مدی با طلوع و غروب ماه گویا چندان به فعالیت موجودات در صخره‌های مرجانی ربط ندارد. به‌طور کلی، فعالیت صوتی بیشتر در صخره‌های مرجانی، نشان‌دهنده شلوغی و سالم‌‌بودن اکوسیستم آن صخره است.

این مطالعه می‌تواند برای محافظت از موجودات و صخره‌های مرجانی نیز سودمند باشد. با بررسی دقیق الگوهای نور ماه، می‌توان با کنترل صداها ماهی‌های بیشتری به سمت این صخره‌ها جذب کرد. همچنین این پژوهش به دانشمندان برای مقایسه صخره‌های مختلف با یکدیگر کمک می‌کند تا بتوان از آن‌ها در برابر گرم‌شدن کره زمین محافظت کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مطالعه جدید: ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • راز‌های پنهان کاخ چهلستون قزوین
  • ده‌روسی 2 بازیکن رم را کنار می‌گذارد
  • رسانه‌ بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد
  • رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می گذارد (فیلم)
  • ببینید | رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد