Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی موسسه بریتانیایی Brand Finance که در زمینه رتبه‌بندی برندهای برتر فعالیت می‌کند با توجه به وضعیت شرکت‌های بزرگ در سال 2019 اقدام به تنظیم لیستی کرده که در آن 100 برند معتبر و با ارزش دنیا اعلام شده‌اند.

هواوی در سال‌های گذشته جهش قابل توجهی در حوزه فناوری‌های مخابراتی و هوشمند داشته و این رشد گسترده باعث توجه بیشتر مشتریان و شریک‌های تجاری به این شرکت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین آمار موسسه ارزشیابی برند بریتانیایی، اکنون هواوی در جایگاه هفتم در میان 100 برند معتبر و با ارزش دنیا قرار دارد.

در این رتبه‌بندی برند Huawei با کسب رده هفتم، دومین برند معتبر آسیایی است و جهشی خیره کننده با افزایش 63.7 درصدی در میزان ارزش برند به خود دیده است.

جایگاه‌های اول تا پنجم به ترتیب در اختیار برندهای آمریکایی آمازون، اپل، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک قرار دارند و در رده ششم نیز سامسونگ قرار گرفته و البته تنها شرکتی است که رشد منفی داشته‌است.

بعد از هواوی سه برند چینی دیگر یعنی WeChat، Tencent و Taobao قرار گرفته‌اند و با احتساب آنها می‌توان گفت 5 شرکت آمریکایی و 5 شرکت آسیایی که 4 مورد از آنها اصالت چینی دارند در 10 رتبه برتر این رده‌بندی قرار می‌گیرند.

رشد استفاده از فناوری‌های بر پایه هوش مصنوعی از یک سو و تولید محصولاتی که نشان از قدرت هواوی در مهندسی صنایع پیشرفته و استفاده از فناوری‌های جدید دارد از سوی دیگر، باعث شده که میزان اعتبار برند هواوی در سال‌های گذشته به نحوی چشمگیر افزایش پیدا کند.

هواوی در زمان حاضر در حوزه گوشی‌های هوشمند رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها را در اختیار دارد. محصولات اخیر سری Huawei P30 در همه ابعاد دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که ترکیب هوش مصنوعی با طراحی زیبا و استفاده از تکنیک‌های خلاقانه برای آفرینش آنچه کاربران به دنبالش هستند باعث شده تا این شرکت بتواند به فروش بالایی در این حوزه دست پیدا کرده و رشد خود را تکمیل کند.

در کنار این محصولات، پیشرفت گسترده هواوی در حوزه مخابرات و تولید کلیه پلتفرم‌های فناوری مخابراتی 5G باعث شده تا هواوی راهکاری کامل از همه نیازمندی‌های زیرساختی تا محصول سمت کاربر (گوشی هوشمند Huawei Mate 20 X 5G) را در سبد محصولات خود داشته باشد و بتوان تنها با استفاده از  محصولات این شرکت سایت‌های 5G را به طور کامل راه‌اندازی کرد.

بخش دیگری از محصولاتی که هواوی را به یک شرکت پیشرفته و با رشد سریع در میان دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بدل کرده، استفاده بهینه و موثر از هوش مصنوعی در تولیدات شرکت است. این شرکت تلاش می‌کند از هوش مصنوعی در اکثر محصولات خود از میان‌رده و ارزان‌قیمت گرفته تا پرچمدار استفاده کند.

در انتها باید به این مورد اشاره کنیم که مسئولان هواوی در دوره اخیر بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند که این تنها شروع کار است و هواوی می‌تواند در سال‌های آینده رشد چشمگیر خود را همچنان ادامه دهد تا جایگاهی به مراتب بالاتری را در تمام زمینه‌های فعالیت فناوری به دست بیاورد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تلفن همراه هوآوی برندهای برتر برند هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اهداف وزارت علوم در راستای حفظ جایگاه رتبه تولید علمی ایران در منطقه و جهان اظهار کرد: پیرو حمایت و دستورات مقام معظم رهبری طی ۳۰ سال گذشته اتفاق مبارکی با عنوان "نهضت تولید علم در کشور" رخ داده است.

وی افزود: اگر فکر می‌کنیم که تولید علم، مبانی علمی و توجه به سطوح آمادگی فناوری بین یک تا ۳ می‌تواند کمک کننده شکل گیری فناوری‌های بومی بر پایه تولید علمی کشور باشد، پس مسئله «تولید علم» امری حیاتی و مهم است.

صالحی با بیان اینکه حتما یکی از حلقه‌های مهم نوآوری در نظام نوآوری به معنای تبدیل ایده به محصول، تولید علم بومی است؛ تاکید کرد: تمام کشور‌هایی که در ۲۰ سال گذشته از نظر اقتصادی پیشرفت‌های شگرفی داشته‌اند به موضوع علم توجه ویژه‌ای کرده اند و به شدت تولیدات علمی خود را افزایش داده و سپس فناوری بومی خود را ساخته‌اند. برای مثال، تعداد مقالات کشور چین در ۲۰ سال گذشته دقیقا به اندازه مقالات فعلی موجود در ایران یعنی حدود ۸۰ هزار مقاله بوده است و هم اکنون از تولید یک میلیون مقاله در سال امور کرده است، همچنین بر این مبنا اقتصاد خود را توسعه عجیبی داده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اهمیت ارزنده مسئولان کشور و مقام معظم رهبری به جایگاه تولید علم کاملا مبنایی و حساب شده و از روی دلیل و مطالعه بوده است، در یک دوره‌ای سرعت تولید علم  ایران در دنیا اول شد و چند سال از نظر شتاب علمی رتبه نخست را کسب کردیم و از سال ۱۹۹۶ که با ۸۵۱ مقاله رتبه ۵۴ دنیا را داشته‌ایم در فاصله ۲۰ ساله‌ای به رتبه ۱۵ جهانی در اسکوپوس و رتبه ۱۶ و ۱۷ جهانی در وب آوساینس صعود کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۱ رتبه یک تولید علمی ایران در منطقه را کسب کرده بودیم، اما سال گذشته کشور ترکیه در وب آوساینس از ایران پیشی گرفت و جایگاه اول منطقه را کسب کرد و ایران به رتبه ۲ رسید، اما تا سال ۲۰۲۲ در اسکوپوس رتبه ۱۵ جهانی و رتبه اول منطقه و در وب آوساینس رتبه ۱۷ دنیا و ۲ منطقه را داریم.

صالحی ادامه داد: مسئله اصلی کشور ما این است که به علم توجه داشته‌ایم؛ اگرچه مقداری در رشد سرعت کمتری داشته ایم و شدت رشد کشور‌های دیگر افزایش داشته است، در حالی که رشد می‌کنیم ضرباهنگ کشور‌های دیگر از جمله ترکیه و عربستان صعوی پیشرفت کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: سرعت رشد علم عربستان سعودی بر مبنای سیاست‌های جدی است؛ چرا که به این نتیجه رسیده اند که اگر می‌خواهند فناوری بومی داشته باشند، باید در تولید علم موفقیت بیشتری کسب کنند؛ بنابراین با سرمایه گذاری‌های عجیب و حمایت‌های جدی در حال رسیدن به ضرباهنگ رشدی هستند که زمانی ایران داشته است، یعنی در حالی که نمودار ایران هنوز مقداری رو به رشد است و با شیب کمتری رو به رو شده ایم، اما شیب عربستان صعودی زیاد شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تبدیل رتبه یک به ۲ صددرصد با رشد همراه است و کار آسانی است، اما گاهی اوقات ارتقای رتبه ۱۰۰ به ۱۰۱ کار خیلی سختی است؛ چرا که باید ۱۰۰ را جمع کرده و یکی به آن اضافه کنیم، پس هم اکنون افزایش و ارتقای رتبه تولید علمی ایران کار خیلی سختی است.

صالحی تاکید کرد: در تربیت نیروی انسانی به جرئت رتبه یک منطقه را داریم، فرسودگی زیرساخت‌های تحقیقاتی کشور از دلایل تاثیرگذار در این است که سرعت رشد تولید علمی ایران مثل قبل نیست. همیشه تحریم‌ها در لبه علم و فناوری نیازمند تکنولوژی در لبه علم و فناوری دارد، بیشتر دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه‌های فوق العاده کشور قدیمی هستند؛ چرا که سال‌ها بودجه‌ای برای خرید تجهیزات به وزارتین و دانشگاه‌ها داده نشده بود.

پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند

وی اضافه کرد: باید دستگاه‌های جدید داشته باشیم، وقتی تکنولوژی پیشرفت کند دقیق‌تر و سریع‌تر و ارزان‌تر می‌توانیم تحقیقات خود را ادامه دهیم، در حال حاضر یکی از مشکلات کشور در قدیمی بودن و دقیق کم دستگاه هاست، اگر می‌خواهیم در لبه علم دنیا مقاله چاپ کنیم با امکانات موجود موفق نخواهیم شد، مثلا در حوزه تحقیقات نانو و دارو و ... به دستگاه‌های ویژه نیازمندیم.

صالحی اضافه کرد: با درخواست وزارت علوم و موافقت مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱، پس از گذشت چند سال ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت که می‌تواند کمک کننده باشد، البته ۱۰ میلیون یورو از این پول صرف پرداخت بدهی و خرید کارت‌های بین المللی است که ابزار مهمی به شمار می‌آید و تا اوایل سال جاری تمام ۹۰ میلیون یورو به دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد و امیدواریم این مسئله تداوم داشته باشد؛ چرا که بیش از ۳ میلیون دانشجو و تعداد زیادی دانشگاه گسترده داریم؛ بنابراین نیاز به اعتبارات مداوم خواهیم داشتیم.

معا‌ون پژوهشی وزارت علوم گفت: برای اینکه در نظام پیوسته نوآوری که زنجیره‌های اول آن تولید علم است پیشرفت کنیم و جایگاه خود را توسعه دهیم باید به علم توجه کنیم.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • هواوی خوش درخشید
  • تصویری خیره کننده از ماه + فیلم
  • تاریخ معرفی گوشی‌های سری هواوی P70 لو رفت
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت