Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در سومین جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه شاهرود با وسعت ۵۵ درصدی از استان سمنان بخش عمده‌ای از عشایر منطقه شرق استان را در دل خود جای‌داده است، ابراز داشت: بیشترین میزان عشایر شاهرود در توران زندگی می‌کنند اما نسبت به تأمین آب شرب به‌عنوان مهم‌ترین خواسته عشایر قصور و کوتاهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینهٔ احیای قنوات و آبخیزداری منظور شده است، افزود: در حوزه قنوات عشایر خارتوران کار عمده‌ای صورت نگرفته اما در زمینهٔ آبخیزداری با انجام اقدامات مؤثر امسال شاهد سرریز شدن سدها و قنات‌های منطقه بسطام بوده ایم که درنهایت باید اذعان کرد که در زمره عمده فاجعه‌های طبیعی ناشی از عدم توجه به طبیعت است.

اعتبارات هر روستا در همان منطقه هزینه شود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه ۹۷ سال درخشان بوده است، ابراز داشت: رئیس‌جمهور آذرماه سال گذشته به شاهرود سفر کرد و ماحصل این سفر اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو سال در این شهرستان بود لذا انتظار است که مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌منظور تداوم اقدامات زیر بنایی به دنبال جذب این اعتبارات باشند.

محمدی ضمن بیان اینکه در حوزه جذب اعتبارات وام اشتغال‌زایی روستایی و عشایری شاهرود مقام اول را در استان سمنان دارد، تصریح کرد: آنچه از اعتبارات به شهرستان شاهرود تعلق گرفت باید به‌صورت ملی و استانی پیگیری شود اما ۳۰۰ میلیون تومان برای به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی در برخی نقاط شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه راه‌آهن و راه و شهرسازی در شاهرود زیرگذرها و پل‌هایی وجود دارد که آسیب‌زا هستند، افزود: مدیران این دو حوزه باید اصلاح این موارد را در دستور کار خود قرار دهند چرا که متأسفانه با کوچک‌ترین بارندگی در برخی قسمت‌های شاهرود، احتمال بروز آسیب‌ها افزایش می‌یابد.

فرماندار شاهرود گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همچنین می‌بایست اعتبارات مربوط به روستاها را در همان داخل روستا هزینه کنند تا مردم به چشم خود اقدامات صورت گرفته را ببینند.

کد خبر 4669897

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری شاهرود استانداری سمنان شورای اداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کوچ بهاره عشایر روستای قشلاق جلیل آباد از توابع شهرستان پیشوا به ارتفاعات شهرستان دماوند برای بهره مندی دام‌ها از مراتع سرسبز آغاز شد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • ‌سیاست تشویقی برای حفظ باغات شیراز در دستور کار قرار گیرد
  • ایسنا جدوال و پیوست های بودجه ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود
  • حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار قرار گیرد
  • کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهرود تشکیل شد
  • تشکیل کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی در شاهرود