Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:05:33 GMT

استان سمنان ۴۰ روستای هدف گردشگری دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۲۵۷

استان سمنان ۴۰ روستای هدف گردشگری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال ظهر پنج شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در میراث فرهنگی سمنان، ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان فعال است که این اماکن توانسته‌اند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را به روستاهای استان هدیه دهند، ابراز کرد: استان سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سمنان به واسطه قرار گیری در جنوب البرز و شمال کویر دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری به خصوص روستایی است، ابراز کرد: وجود روستاهای متعدد گردشگری گواه این مدعا است که سمنان یک مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

آموزش روستاییان در راستای توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل با مرمت آثار تاریخی در روستاها برای توسعه گردشگری تلاش می‌کند، تاکید کرد: ۲۰ اثر تاریخی در یکسال اخیر در روستاهای استان سمنان مرمت و بازسازی شده است.

جمال گفت: مرمت و بازسازی مسجد جامع فرومد، چاپارخانه روستای ارمیان میامی، کاروانسرای الهاک، امامزاده شمس‌الدین روستای تویه دامغان، اجرای طراحی و لند اسکیپ مقبره شیخ حسن جوری، مرمت کاخ ابراهیم خان روستای ملاده مهدی شهر، مرمت و ساماندهی منطقه چشمه علی دامغان، مرمت آب انبار روستای قاطول گرمسار و ارگ اعلاء سمنان در این ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۶ اثر ثبت شده استان سمنان در فهرست آثار ملی به روستاها تعلق دارد و این نشان می‌دهد که روستاهای استان تا چه میزان در توسعه گردشگری ظرفیت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، بیان کرد: این اداره کل همچنین دوره‌های آموزشی توانمندسازی روستاها در حوزه گردشگری برای مدیران و فعالان اقامتگاه‌های بوم گردی، دهیاران و فعالان گردشگری روستاهای هدف گردشگری را نیز برگزار می‌کند.

کد خبر 4669921

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان مهدی جمال گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رکوردزنی تعداد مجروح در تصادف موتورسیکلت و سواری در یک روستای آرادان

ایسنا/سمنان پنجشنبه ٩ فروردین ۱۴۰۳ حادثه تصادف یک دستگاه خودروی سواری با موتور در روستای ده سلطان از توابع شهرستان آرادان ٧ نفر مصدوم شدند. 

کارن یحیائی مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۹ فروردین با اعلام این خبر گفت: ساعت ١۴:٠۴ به دنبال تماس با مرکز ارتباطات،هدایت و پایش عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس زمینی از پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی داروآباد، آرادان شهرستان آرادان و مرکزی و فرهنگ شهرستان گرمسار و یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ۶ نفر از مصدومین حادثه که همگی سوار بر موتورسیکلت بودند ضمن دریافت خدمات فوریت های پزشکی، با توجه به شدت آسیب های وارده توسط آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان های آرادان و گرمسار و جمعیت هلال احمر جهت دریافت خدمات تخصصی تر به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شدند.

مسوول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: همچنین یک نفر از مصدومین با توجه به شرایط و حال عمومی خوبی داشت حاضر به انتقال نشد و بعد از انجام مراحل قانونی مورد نیاز بصورت سرپایی درمان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار خودروهای مجهز به چراغ گردان در همه روستاهای در مسیر راه‌های اصلی
  •  رکوردزنی تعداد مجروح در تصادف موتورسیکلت و سواری در یک روستای آرادان
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ