Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پژوهشی مشترک بین گروه زیست‌شناسی دانشگاه بیرجند و آموزش و پرورش خراسان جنوبی به روش علمی در آزمایشگاه زیست‌شناسی دانشگاه بیرجند، DNA از سلول گیاهی استخراج شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مریم مودی، بیان داشت: در پژوهش مشترک صورت گرفته بین دانشگاه بیرجند و آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان دوره دوم متوسطه پس از دو هفته آموزش در آزمایشگاه‌های گروه زیست شناسی دانشگاه توانستند DNA را از سلول گیاهی استخراج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این پژوهش مشترک به روش علمی DNA از سلول گیاهی استخراج و دانش‌آموزان با این روش آشنا شدند.

مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه بیرجند به برگزاری اولین دوره مسابقه کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازشناختی اشاره و بیان کرد: از مراحل این پژوهش توسط روابط عمومی دانشگاه کلیپی آموزشی به مدت سه دقیقه به زبان انگلیسی و فارسی برای حضور خراسان جنوبی در این مسابقات تهیه شد.

مودی استخراج  DNA سلول گیاهی را یکی از مدرن‌ترین بخش‌های زیست شناسی دانست که در مهندسی ژنتیک گیاهی و جانوری و موارد پزشکی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با استخراج و تغییر DNA و تولید ژنی خاص می‌توان محصولات کشاورزی مقاوم در مقابل آفات و مواد شیمیایی تولید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: DNA از سلول گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح سه‌شنبه در همایش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079637

دیگر خبرها

  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • اشتباه استخراج هنر مدرن از «مدرن غرب» در ایران
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»