Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@13:35:29 GMT

خانه‌های رویایی برای کودکان بی‌سرپرست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۳۸۲

خانه‌های رویایی برای کودکان بی‌سرپرست

یکی از موسسات خیریه استرالیا در واکنش به چالش مهم بی‌خانمانی، پروژه‌ای طراحی کرد که طی آن به طور خلاقانه مفهوم خانه‌سازی در غالب بازی به کودکان بی سرپرست آموزش داده می‌شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشکل بی‌خانمان بودن جوانان موضوع مهمی است که مردم در سراسر دنیا با آن مواجه هستند. این مسئله بسیاری از جنبه‌های زندگی مردم، به خصوص کودکان، را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موسسات خیریه استرالیا در واکنش به چالش مهم بی‌خانمانی، پروژه‌ای طراحی کرد که طی آن به طور خلاقانه مفهوم خانه‌سازی در غالب بازی به کودکان بی سرپرست آموزش داده می‌شد. در پایان پروژه کودکان خانه‌های خود را به نمایش عموم مردم گذاشتند و از این طریق درآمد کسب‌ کردند.

طراحان جوان باید با وجود قوانینی که بر خانه‌سازی آن‌ها حاکم بود، سازه‌ای زیبا و باکیفیت تحویل می‌دادند. یکی از مهم‌ترین قانون‌ها برای خانه‌سازی این بود که هر سازه می‌بایست فضایی برابر با ۳*۳*۲ متر را اشغال کند و به طور سیار ساخته شود تا بتوان قبل از شروع مزایده بین خانه‌های ساخته شده، آن را به مکان اصلی انتقال داد. جالب است بدانید که طراحان جوان موظف بودند از مصالح و مواد باکیفیت، که توسط خود آن‌ها تهیه می‌شد، استفاده کنند.  

استفاده دوباره از مصالح ساختمانی یکی دیگر از نکات جالب این پروژه بود. طراحان می‌توانستند از مصالح باقیمانده از ساخت‌وساز هم‌نوعان خود برای پیاده‌ سازی طرح‌های خود بهره گیرند. بنابراین، کودکان سعی می‌کردند با استفاده از تمام مصالح و مواد زائد در اطراف خود به بهترین شکل استفاده کنند و خلاقیت آن‌ها در ایجاد ساختمان‌ها باعث به وجود آمدن سازه‌هایی بسیار زیبا و متنوع در یک فضای سبز عمومی شد.

در پایان کار پروژه، از کودکان خواسته شد به طور شخصی به قضاوت و ارزیابی در مورد سازه‌های خود بپردازند و در پایان بهترین ساختمان‌ها انتخاب شد که این ساختمان‌های برگزیده با قیمت بالاتری در مزایده به فروش می‌رفت. این پروژه در تقویت روحیه کودکان بی‌سرپرست نقش مهمی داشت و توانست رویای خانه‌دار شدن کودکان بی‌خانمان را هرچند در مقیاس کوچک برآورده سازد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بی خانمان خانه خلاقیت خلاقيت و نواوري کودکان بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکزمهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست در استان گفت: مردمی سازی حفاظت ازطبیعت پیرامونی و فرهنگ سازی در این زمینه از اهداف راه اندازی این خانه هاست.

سعید شهند افزود: این خانه ها در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند که ۱۲ خانه محیط زیست در دهیاریها، کانون پرورش فکری و دانشگاهها و از جمله در شهرستانهای ارومیه، مهاباد ، نقده و چالدران ایجاد شده است.

شهند اظهارکرد: خانه های محیط زیست که در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند، پل ارتباطی بین مردم و محیط زیست هستند و در راستای فرهنگ سازی و مردمی سازی محیط زیست تشکیل شده است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱ منطقه و ۱۵.۱ درصد مساحت استان تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

شهند، با بیان اینکه این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند، افزود: مردمی سازی محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت مردم از این نعمت طبیعی و ارزشمند موضوعی است که توسط محیط بانان این دستگاه در استان پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال هم ارتقای این خانه ها در آذربایجان‌غربی با هدف فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست مورد توجه است.

دیگر خبرها

  • غرق شدن شهر رویایی در سیل !
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است
  • لشگرکشی غول‌های NBA به پاریس
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی