Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوالحسن حیدری افزود: با پایان داوری مرحلۀ نخست سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، اسامی راه‌یافتگان به مرحلۀ نهایی این جشنواره اعلام شد.

وی، اظهار کرد: دبیرخانه این جشنواره بعد از پایان کار کمیته‌های تخصصی داوری مرحلۀ اول و بررسی بیش از ٢١٠٠ اثر ارسالی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی و کلاسیک اسامی ٧٧٦ نوازنده و خواننده را برای اجرا در مرحلۀ نهایی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری، افزود: در بین راه یافتگان به بخش نواحی اسامی ٢٠ نفر از هنرمندان خراسان شمالی در بخش دوتار شمال خراسان و کمانچه شامل سامه قدیمی، امیرمحمد عیسی زاده، مهدی کمالی، سامان فیرزوه، محمد جعفری، مجتبی حیدری، وحید طاهری و احسان قدیمی از بجنورد و مظاهر حدادیان فاروجی و موسی یوسفی گوگدره از فاروج می باشند.

وی، اظهار کرد: اسامی راه یافتگان در بخش دوتار شمال خراسان، سهراب بابازاده، اعظم کارگر فلاح، علی اکبر حداد کارگر گلیان، محمد مهدی ولی نژاد، رامین نوروزی، سعید هوشمند، صادق غلامرضازاده تنسوان، غلامحسین غلامی و فرهاد اسلامی در بخش کمانچه از شیروان به چشم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

دیگر خبرها

  • اشتغال و کار آفرینی جوانان سملقانی در تولید فلنج 
  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است