Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صندوق‌های اعتبارات خرد روستایی در استان اردبیل تاکنون توانسته‌اند با جذب ۲ هزار و ۳۲۶ عضو از قشر زنان روستایی استان، بیش از ۱۷ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های حمایتی و اشتغال جذب و ذخیره کنند.

کارشناس مسئول اموز زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز پنجشنبه در نشست آموزشی صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی استان، هدف از تاسیس این صندوق‌ها را حمایت از اقشار کم درآمد روستایی و تجمیع درآمد زنان برای افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشته نوراللهی افزود: این صندوق‌ها که از سال ۸۴ شکل گرفته، در سال‌های گذشته چندان مورد توجه نبود ولی از سال ۹۶ و با آغاز همکاری با صندوق توسعه کارآفرینی امید، جهشی در جذب اعتبارات و منابع مالی این صندوق‌ها اتفاق افتاد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه استانی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان اردبیل و ادامه فرایند عضوگیری گفت: تاکنون در زمینه آموزش، توانمند سازی و بازاریابی فروش محصولات اعضای این صندوق‌ها، اقدامات موثری انجام شده است.

نوراللهی از هدایت اعتبارات و منابع مالی صندوق‌های خرد زنان روستایی به سمت ایجاد شغل و کسب درآمد خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۶ هزار نفر ساعت برای اعضای این صندوق‌ها آموزش‌های مهارتی و کسب و کار ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید استان اردبیل نیز در این نشست آموزشی، با اشاره به شکل‌گیری صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: صندوق توسعه کارآفرینی امید تاکنون از ۵۳ طرح کسب و کار زنان روستایی حمایت مالی کرده است.

محمدحسن شاهنده بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان روستایی استان اردبیل نیز با پرداخت ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات در زمینه خوداشتغالی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این نشست مشارکت دادن زنان در مسائل ایجاد درآمد و اشتغال را از جمله اهداف تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی عنوان کرد.

ناهید کشاورز فرد بیان کرد: هدف نهایی این صندوق‌ها مشارکت در پس‌انداز، ایجاد شرایط و بستر کسب و کار و خوداشتغالی زنان در روستاها، تامین شرایط ضمانت جمعی در زمان دریافت تسهیلات و اخذ تسهیلات برای طرح‌های خوداشتغالی زنان روستایی است.

در این نشست آموزش های لازم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولید شده توسط زنان روستایی به بانوان شرکت کننده ارائه شد.

‏‬ ۱۹۰۵/‏‬ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی صندوق کارآفرینی زنان اردبیل مشاغل خرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سیاستگذاری های ملی و استانی ابلاغ شده تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های امسال مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۲۴ دستگاه استان پیش بینی شده و با ابلاغ فوق العاده ویژه کارکنان ما با کسری پرداختی ها روبرو شدیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ماهانه اجرای فوق العاده ویژه ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که در مجموع ۷۲ میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه ای با همکاری اقتصاد و دارایی، خزانه و ذیحساب جبران شد.

شایقی افزود: در اواخر سال گذشته و به دنبال پیگیری استاندار اردبیل کسری اعتبارا هزینه ای جبران شد تا پرداختی اضافه کار، رفاهی و معوقات کارکنان را به همراه پاداش بازنشستگی ۱۶۳ نفر از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

افزایش ۲۱۵ درصدی سهم راه آهن از اعتبارات تخصیصی

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سفر دوم رییس جمهور به استان انجام نشد اما از محل سفر اول ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان منابع جذب کردیم تا صرف پروژه های زیربنایی شود.

شایقی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه های استانی بود که ما بالاتر از این رقم جذب اعتبارات را شاهد بودیم که در کمیته جذب استان این ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر رییس جمهور برای راه آهن اردبیل بالاتر از بودجه سالانه ۷۳۰ میلیارد تومان بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافت که رشد ۲۱۵ درصدی را از سهم اعتبارات به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6082092

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی