Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از چند روزی که وزش باد شمال خلیج فارس را مواج کرده بود، بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد از امروز افزون بر کاهش سرعت وزش باد و در پی آن کاهش تلاطم دریا، جهت باد نیز به تدریج به جنوبی تغییر می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا راستگو افزود: همچنین در ساعاتی از عصر امروز در مناطق جنوبی و شرقی استان در برخی ساعات شبانه روز ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

وی همچنین بیان کرد: از اوایل هفته آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضع جوی و دریایی استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد، در برخی نقاط به ویژه مناطق مرتفع جنوبی و شرقی همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز متغیر غالبا بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود که از امشب در همه سواحل استان به ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان