Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:38:32 GMT

دشمنان وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۷۲۰

دشمنان وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیداسمعیل حسینی مازندرانی پیش ازظهر پنجشنبه در حسینیه حضرت آیت الله خامنه ای ستاد فرماندهی استان و در جمع فرماندهان و مدیران انتظامی استان اظهار داشت: از پیامدهای زیانبار تفرقه و جدایی میان مسلمانان، طمع ورزی دشمنان نسبت به آنهاست و زمانی که دشمنان موفق شوند مسلمین را به اختلاف‌های قومی و مذهبی سرگرم کنند و در آتش تفرقه گرفتار سازند، سرمایه‌ها و ذخایر مادی و ملی آنها را چپاول و غارت کرده و کرامت وعزت را از آنان ربوده و راه استعمار وحکومت خویش را برآنان هموار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان ملت‌های مسلمان باآتش تفرقه جامعه اسلامی را از نظر فرهنگی، علمی ومعنوی به رکود و ایستایی دچار کرده و زیان‌های فراوان مادی و معنوی برآنها وارد کنند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی دربخش دیگری از سخنان خودبه نقش کلیدی وحدت دررونق مادی ومعنوی جامعه اسلامی اشاره و اضافه کرد: وحدت نقش کلیدی در رونق مادی و معنوی جامعه مسلمانان، استواری و عزتمندی، استقلال، رشد و تعالی همه جانبه آنها خواهد داشت پس بدیهی است که دشمنان ملت‌های مسلمان این گوهر قیمتی و پاسداران آن را هدف کینه توزی خودشان قرار دهند.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس اطلاعات وامنیت عمومی انتظامی استان مازندران گفت: امروز کلیه کارکنان نیروی انتظامی با هوشیاری و آمادگی کامل خود را در مقابل یک دشمن غدار و زخم خورده و خشمگین و به شدت ناراحت که در مقابل عزم راسخ و وحدت ملی مردم ایران نتوانسته غلطی بکند می بیند و با چشم باز و شناخت کافی حساسیت دشمن را می‌شناسد و آن را کاملاً رصد می‌کند.

کد خبر 4669973

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی مازندران سید اسماعیل حسینی ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، محمد علیزاده نظری در یادداشتی که برای خبرگزاری تقریب ارسال کرده، در خصوص اتحاد ملی و انسجام اسلامی مطالبی را بیان کرده است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

در نگاه اولیه به دو مقوله اتحاد ملی و انسجام اسلامی، درک هم‌افزایی این دو موضوع در ذهن دچار چالش می‌شود. در واقع این سوال مطرح می‌شود که اگر اتحاد ملی را یک همسویی و هم‌افزایی مرتبط با عوامل درونی جامعه بدانیم که رنگ و بوی ملیت و توجه به وطن می‌دهد و انسجام اسلامی را تلاش برای همگرا کردن ظرفیت های کشورها و جوامع اسلامی را اهداف دینی و سپس سیاسی معنا کنیم، این دو مقوله تزاحمی با تحقق دیگری دارد یا خیر؟ و اینکه آیا این دو موضوع در قامت تحقق، می‌توانند مکمل همدیگر باشند؟ برای پاسخ به پرسش‌های فوق لازم است مفهوم دو مقوله اتحاد ملی و انسجام اسلامی بررسی گردد. اتحاد ملی، ریشه در هم‌افزایی و همسویی تمام توان و قدرت یک ملت و نظام در جهت دستیابی به اهداف ترسیم شده دارد. البته از منظر ملی گرایانه‌ی افراطی نیز می‌توان به موضوع اتحاد ملی نگریست که نتیجه این نگاه چیزی جز تعصب قومی، نژادی، سرزمینی، زبانی و مشروع دانستن سلطه بر دیگران نیست. قبل از پرداختن به مقوله انسجام اسلامی باید به تفاوت‌های ظریف وحدت اسلامی و انسجام اسلامی توجه کنیم. در واقع، وحدت اسلامی به معنای مصطلح، بر همبستگی عمومی مسلمانان بر اساس وجود اشتراکات دینی آنان تاکید می‌کند که پیامدهای آن می‌تواند بسیار کلی و البته مهم باشد. ولی انسجام اسلامی، به دنبال ایجاد سطح مناسبی از وفاق میان مسلمانان، گروه‌ها یا دولت‌های اسلامی در جهت دستیابی به اهداف و منافع مشترک با تلاش جمعی و هماهنگ است.با این تعریف، وحدت اسلامی را می‌توان شرط لازم و ضروری برای تحقق انسجام اسلامی دانست. همانطور که می‌دانیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول نهم و یازدهم خود ضمن تاکید بر استقلال و تمامیت ارضی، بر اساس آیه کریمه" إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ" دولت را موظف کرده تا سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و در راستای دستیابی به وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام کوشش نماید. با توجه به اینکه انسجام اسلامی یک موضوع فراملی است و سرمایه گذاری برای آن در عرصه‌های مختلف نوعی هزینه بر جامعه تحمیل می‌کند، اما از زاویه دیگر تقویت انسجام اسلامی در میان ملتهای مسلمان به ویژه در شرایط حساس کنونی، سرمایه‌گذاری مشترکی است که منافع آن عاید همه مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان اسلام خواهد شد. نا‌گفته نماند که تحقق اتحاد ملی نیازمند آرامش فراملی به ویژه در میان کشورهای همسو است. در یک نگاه نظام مند، اگر تک تک کشورهای اسلامی را به مثابه بلوک های یک سد عظیم که در برابر فشارها و آسیب های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیگانگان مقاومت می‌کنند، در نظر بگیریم، شرط نخست این ایستادگی، اتحاد درونی هریک از این کشورها و شرط دوم پیوند عمیق و انسجام بین هر کدام از ملت ها است. حال باید گفت امت اسلامی اگر به دنبال تحکیم پیوند‌های برادرانه اسلامی باشد، باید هر کدام از واحدهای تشکیل دهنده این امت را به همگرایی و همکاری دعوت نماید.همچنین در درون هر یک از کشورهای اسلامی نیز برای ایجاد تعالی و توسعه همه جانبه و پایدار، نمی‌توان از سرمایه‌گذاری برای ایجاد رابطه برادرانه و همکاری مشترک با سایر اجزای امت اسلامی غافل شد. بنابراین کشورهای اسلامی، باید اتحاد ملی خود را با انسجام اسلامی در میان یکدیگر همسو بدانند و تدبیر و تلاش برای هر کدام از این دو عرصه را پشتوانه‌ی دیگری بشمارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان
  • تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • عملیات «وعده صادق» نشانه اقتدار نیروهای مسلح است
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه