Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@02:13:14 GMT

مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۸۱۰

مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم

استاندار یزد با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم، ‌گفت: آمادگی داریم هر اقدامی که باید در حوزه مدیریت واحد شهری در یزد انجام دهیم تا هم‌افزایی خوبی در بین دستگاه‌های استان صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی طالبی در نشست شورای راهبردی میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان اینکه "ثبت یزد به‌عنوان شهر میراث جهانی کاری ارزشمند و بسیار بزرگ بود"، ‌اظهار کرد: ثبت جهانی یزد، بازتاب ظرفیت‌های تاریخی این شهر بود که با تلاش‌های بسیار صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌ادامه داد: ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، فرصت بسیار ارزشمندی برای همراه شدن همه ما در جهت بازنمایی هویت تاریخی یزد و ارتقاء شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی در این کهن دیار است.

طالبی با اشاره به اینکه در اولویت‌های توسعه‌ای استان جایگاه ویژه‌ای را برای میراث فرهنگی و گردشگری قائل شده‌ایم، تصریح کرد: برخی از رویکردهای توسعه‌ای استان را در چند دهه گذشته بازنگری کردیم و به این دلیل است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در یزد وجود دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

استاندار یزد با اشاره به داشته‌های ویژه استان یزد در حوزه گردشگری اشاره گفت: بافت تاریخی ارزشمند، میراث فرهنگی بسیار غنی و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری مانند کویر و موضوعات دیگر از جمله مباحثی است که نشان می‌دهد یزد دارای میراث ارزشمند بسیاری در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه در این چند سال نیز استان یزد نشان داده که اگر در حوزه گردشگری حمایت شود خود مردم در رابطه با سرمایه‌گذاری در این حوزه پیشقدم خواهند بود، اضافه کرد: استدعای ما از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌این است که در بحث سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش و حمایت از بخش خصوصی در استان یزد به گونه‌ای حمایت شویم که بتوانیم یزد را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم و این بخش بتواند خدمات خود به اقتصاد کشور را بهتر نشان دهد.

طالبی با اشاره به اثرات مثبت تشکیل جلسات شورای راهبردی میراث جهانی شهر تاریخی یزد ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در استان یزد، تعامل، ‌هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط با ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی است.‌

ضرورت هم افزایی بین دستگاه‌های استان در حوزه مدیریت واحد شهری

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر اینکه مدیریت واحد شهری را عمیقا باور دارم، ‌گفت: آمادگی داریم تا هر اقدامی که باید در حوزه مدیریت واحد شهری در یزد انجام دهیم تا یک هم‌افزایی خوبی در بین دستگاه‌های استان صورت گیرد.

طالبی به اهمیت همراهی ساکنان بافت تاریخی شهر یزد اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به ساکنان بافت تاریخی بسیار مهم است و خیلی از مشکلات و معضلات این مناطق با همراهی ساکنان بافت تاریخی مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در شورای راهبردی و راهبردهایی که ما در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داریم فضایی ایجاد شود که هر دستگاهی خود پیشقدم شود تا برای شهر جهانی یزد اقدامات مورد نیاز را انجام دهد و در این رابطه نقش‌آفرین باشد نه اینکه ما به هر دستگاهی اعلام کنیم که چنین برنامه‌ای را باید انجام دهید و وظیفه‌ای بر دوش آن دستگاه تحمیل کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه باید ارزش بناها در بافت تاریخی یزد افزایش یابد، ‌اظهار کرد: به علت ارزان بودن، این بناها مورد استقبال اتباع خارجی قرار می‌گیرد، تصور اینکه اتباع را می‌توان از شهر خارج و در اردوگاه ساکن کنیم به دلایل مختلف امکان‌پذیر نیست و درحال حاضر باید برای کاهش تهدیدها و استفاده از فرصت حضور مهاجرین خارجی تمام تلاشمان را به کار گیریم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استانداری یزد شهرداری یزد گردشگری مدیریت شهری مدیریت واحد شهری ميراث فرهنگي یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در فارس برگزار می‌شود و در همین راستا فردا ۳۰ فروردین‌ماه بازدید از تمامی اماکن و بناهای تاریخی و محوطه‌های جهانی استان فارس برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: هدف از نام‌گذاری و گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

وی همچنین بیان کرد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز نیز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: گردهمایی ۳۰۰ نفر از همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان فارس نیز با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی همچنین به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان فارس اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081036

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری