Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@23:05:47 GMT

قیمت ۱۲ ارز در بازار بین‌بانکی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۸۲۹

 ارزش ۴۷ ارز از سوی بانک مرکزی درحالی اعلام شد که نرخ ۱۲ ارز روند نزولی، ارزش ۲۴ ارز روند صعودی و ۱۱ ارز بدون تغییر قیمت کار خود را آغاز کردند.

قیمت‌ها به شرح زیر است:


 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بانک مرکزی ارز بانک مرکزی دلار نرخ ارز بازار بین بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد

هاوینگ بیت کوین اتفاقی از پیش برنامه‌ریزی شده است در شبکه بیت کوین که تقریباً هر چهار سال یک بار (پس از هر ۲۱۰ هزار بلاک) رخ می‌دهد و پاداش استخراج بیت کوین را به یکباره نصف می‌کند. در حقیقت، با هاوینگ، تورم و تعداد بیت کوین‌هایی که هر ۱۰ دقیقه تولید می‌شود، نصف خواهد شد. بعبارت دیگر پاداشی که تا دیروز معادل 6.24 بیت کوین بود امروز به 3.125 بیت کوین کاهش یافت.

هاوینگ می‌تواند اثر چشم‌گیری روی قیمت بیت کوین داشته باشد. از آنجا که رویداد هاوینگ در واقع نرخ عرضه بیت کوین‌های جدید یا همان عرضه را نصف می‌کند، به عقیده کارشناسان این رویداد تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت کوین را در طول زمان افزایش دهد.

در نگاهی به گذشته اولین هاوینگ درسال  2012 رخ داد در آن زمان قیمت بیت کوین 8دلار بود که طی یکسال پس از آن حدود 8000 درصد رشد را تچربه کرد. هاوینگ دوم در سال 2016 قیمت بیت کوین را از661 دلاردر کمتر از یکسال  به  حدود 20000 دلار رساند ونهایتا در سال 2020 همزمان با پاندمی کرونا بیت کوین از 8465 دلار تا قبل از پایان سال به سقف تاریخی خود یعنی نزدیک 69000 دلاررسید.

 

هاوینگ به‌عنوان سد دفاعی دربرابر کاهش دائمی ارزش ارزهای فیات طراحی شده است. ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، در بخشی از توضیحات مربوط به هاوینگ می‌گوید:

«مشکل اصلی با ارزهای رایج، اعتمادی است که برای کارکرد آن‌ها نیاز داریم. باید به بانک مرکزی اعتماد کرد که ارزش پول را کاهش ندهد، اما تاریخچه‌ی ارزهای فیات نقض این اعتماد را نشان می‌دهد.»

همچنین ویتالیک بوترین خالق اتریوم در یادداشتی در وبسایت بیت کوین مگزین، در ارتباط با هاوینگ می‌نویسد:

«علت اصلی انجام این کار کنترل تورم است. یکی از بزرگ‌ترین خطاهای ارزهای فیات سنتی که تحت کنترل بانک‌های مرکزی هستند، این است که این بانک‌ها می‌توانند به هر میزان که بخواهند پول چاپ کنند و اگر بیش‌ازحد چاپ کنند، ارزش ارز دولتی طبق قانون عرضه و تقاضا سریعاً رو به کاهش می‌گذارد»

افزایش علاقه به بیت کوین در آستانه‌ی هر هاوینگ، با جابه‌جایی حجم زیادی از بیت کوین‌ها به آدرس‌ هولدرهای بزرگ این رمزارز کاملاً مشهود است. هاوینگ سرعت گسترش عرضه‌ی بیت کوین را کند می‌کند و درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و این اتفاق می‌تواند به کاهش موقت سختی شبکه‌ی بیت کوین منجر شود؛ زیرا ماینرهایی که از سخت‌افزار قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، احتمالاً این کار را به‌دلیل بازدهی پایین درآمدزایی، متوقف خواهند کرد.

بیت کوین از زمان تولدش راه درازی را پیمود و اخیراً معرفی صندوق‌های قابل‌ معامله‌ در بورس (ETF)، دسترسی به بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر کرده و جذابیت و پذیرش آن را در محافل مالی سنتی افزایش داده است. احتمال دارد با چهارمین هاوینگ بیت کوین، بزرگان این بازار برخلاف انتظار عموم نسبت‌ به انباشت سودهای خود اقدام کنند و قبل‌ از هر نوع حرکت صعودی، شاهد اصلاح عمیق‌تر در بازار باشیم.

 

سید علیرضا موسوی

دانلود هاوینگ

دیگر خبرها

  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد
  • رمزدارایی در پساهاوینگ