Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: سهم این استان از منابع اشتغال روستایی از سال ۹۶ تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خسروانی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد , از بحث ۱.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی، سهم قابل توجهی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سهم استان از منابع اشتغال روستایی در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تا کنون مبالغ اختصاص یافته به متقاضیان اشتغال روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این منابع، منابع خوب و ارزان قیمتی با نرخ ۴.۶ درصد بوده که به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی اختصاص پیدا کرده است، بیان داشت: طی تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد مستضعفان و معاونت روستایی ریاست جمهوری منعقد شده است، منابعی از یکی از بانک‌ها (بانک سینا) با نرخ ۸ درصد داریم و سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: سهمیه سال ۹۷ جذب شده است و در انتظار ابلاغ سهمیه سال ۹۸ هستیم.

این مسئول با اشاره به طرح‌های در نظر گرفته شده در این راستا گفت: از جمله طرح‌های خوبی که در این راستا شکل گرفت می‌توان به اصلاح نژاد دام، خرید وسایل و ادوات کشاورزی و خدمات مورد نیاز روستاها که عمدتاً موجب گردش مالی و اقتصادی مناسبی در سطح روستاهای استان شده است، اشاره کرد.

خسروانی اولویت برنامه‌های دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه به منظور افزایش اشتغال و درآمدزایی از این طریق را، تقویت بوم‌گردی در روستاهای استان دانست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن لاله واژگون

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه لاله واژگون جزو گونه‌های گیاهی در معرض انقراض است، گفت : اگرچه لاله واژگون هنوز در منابع طبیعی کرمانشاه فراوانی دارد، اما اگر به عنوان یک ذخیره‌گاه ژنی حفاظت نشود، در معرض انقراض قرار خواهد رفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حفاظت از لاله واژگون محدوده رویشگاهی این گونه‌های کمیاب را در استان قُرُق اعلام کرده‎‌ایم، گفت: اجازه چرای دام را در محدوده رویشگاهی لاله‌های واژگون نمی‌دهیم و از گردشگران هم انتظار داریم هنگام حضور در طبیعت هوای این گونه‌های کمیاب را داشته باشند و به هیچ عنوان لاله واژگون نچینند.

وی تصریح کرد: مردم باید خودشان از این سرمایه طبیعی حفاظت کنند و مانع انقراض این گونه گیاهی شوند. مسوولین نیز باید اهتمام جدی برای حفاظت از این گونه گیاهی داشته باشند.

کولانی با اشاره به ممنوعیت چیدن لاله واژگون، گفت: با توجه به کمیاب بودن این گل‌ها چیدن آن ممنوع است و با سودجویانی که اقدام به چیدن لاله واژگون کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند چیدن گل‌های لاله واژگون در عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره ۱۵۰۴ به منابع طبیعی گزارش بدهند، ادامه داد: یگان حفاظت این اداره با افرادی که اقدام به چیدن گل‌های لاله واژگون کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

کولانی با اشاره به کوتاه بودن عمر لاله واژگون، گفت: این گل بیشتر از یک هفته دوام نمی‌آورد، لذا چیدن آن به هیچ عنوان به گردشگران توصیه نمی‌شود. بهترین کار این است که طبیعت گردان بجای چیدن این گل‌های کمیاب فقط با آنها عکس یادگاری بگیرند. 

کولانی با بیان اینکه ارتفاعات امروله در شهرستان صحنه و ارتفاعات شهرستان دالاهو اصلی‌ترین رویشگاه‌های لاله‌های واژگون در استان کرمانشاه هستند، گفت:در دیگر ارتفاعات استان هم کم و بیش لاله واژگون می‌روید.

وی یادآور شد: در استان کرمانشاه دو گونه قرمز و سفید لاله‌های واژگون را داریم که فراوانی گونه قرمز بیشتر است.

کولانی با بیان اینکه اردیبهشت ماه فصل گل دهی لاله‌های واژگون است، گفت: از اواسط این ماه شاهد خودنمایی لاله‌های واژگون در منابع طبیعی استان هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها