Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، وزارت کشور عربستان اعلام کرد شمار زندانیان خارجی که در پرونده‌های مرتبط با امنیت و تروریسم در بازداشت این کشور به سر می‌برند تا روز سه‌شنبه به عدد ۱۰۲۸ نفر رسیده است. این تعداد علاوه بر ۲۲ زندانی است که ملیت هایشان مشخص نشده است.

این تعداد ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از شمار بازداشت شدگانی است که در عربستان زندانی شده‌اند. طبق اعلام یک روزنامه محلی، یمن با دارا بودن ۳۵۸ زندانی، در صدر این فهرست قرار دارد. پس از آن سوریه با ۲۵۹ زندانی، مصر با ۷۵ زندانی و پاکستان با ۷۳ زندانی در عربستان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین فهرست زندانیان خارجی در عربستان نشان می‌دهد شمار شهروندان سعودی که به تروریسم متهم شده‌اند، به ۴۲۰۱ نفر می‌رسد که این عدد بیانگر ۸۰.۳ درصد از تمامی زندانیان در عربستان است.

در دو سال گذشته، صد‌ها فعال حقوق بشر به اتهامات مرتبط با مسأله تروریسم بازداشت شده اند. همچنین بازداشت شدگان تحت شدیدترین  آزار‌های جسمی و روحی از جمله شکنجه و ... قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت