Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسری کشور که امروز پنج‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: باور من این است که هر جا جهادی بودیم به اثر و نتیجه رسیدیم و هر جا از جهاد دور شدیم دچار مضیقه شدیم. آن چه امروز دارد درباره کشور ما اتفاق می‌افتد بدترین مدل جنگی است که می‌توان با یک کشور انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
انواع و اقسام جنگ‌ها را با ایران انجام دادند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اعتقادات و استقلال برای شما مهم است تهدیدها و توطئه‌ها ادامه دارد گفت: آنچه که این کشور را نگاه داشته اراده‌ای است که برای حفظ استقلال کشور وجود دارد. اراده برگرفته از افکار آدم‌ها است و افکار هم منبعث از اندیشه‌ها است،
و اندیشه‌ها از یقین آدمی شکل می‌گیرد. در این میان جنگ اصلی جنگ رسانه‌ای است. کار شما فعالان رسانه‌ای، شغل شما نیست بلکه تکلیف شما است و انجام آن به سود استقلال، عزت و هویت خودتان است.

خدادی با اشاره به این که روابط عمومی را باید بخش ارتباطی یک مجموعه خواند گفت: شما به عنوان فعالان ارتباطی یک مجموعه باید ظرفیت ارتباطی دستگاه خود را بالاببرید و زبان‌گویای مجموعه خود باشید. دوران تبلیغات به پایان رسیده و هواداری هم موضوعیت ندارد. در فضای رسانه‌ای، در بیان موضوعات، مدل ما تبلیغی است در حالی که دوران تبلیغ به پایان رسیده و دوران فعلی دوره شراکت، تبیین و اقناع است. شرکا سهم و نقش دارند.

وی اولین ماموریت روابط‌عمومی‌ها را ایجاد ارتباط موثر نه برای تبلیغ و تشویق و حمایت بلکه برای شریک‌سازی دانست و افزود: منظور از شریک‌سازی شراکت تصمیم‌گیران، ذی‌نفعان و مشتریان است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید بر نقش مهم ارتباط و اطلاعات در زندگی انسان گفت: بزرگترین‌تنبیه بشر قطع ارتباط آدمی است، پس اساساً برای زندگی‌کردن نیاز به ارتباط دارید. الان قدرت اصلی در دنیا قدرت اطلاعات است. نارسایی اطلاعاتی منجر به مرگ و زوال یک جامعه می‌شود.

وی درباره ضعف‌های فعالیت رسانه‌ای در ایران گفت:اصولا هنر ما در رسانه‌ها، این است که گزارش کار و اطلاعات خام‌ تهیه می‌کنیم و در بیان و ارائه قاصریم. در ارائه اطلاعات نسبت مشخصی بین مخاطب و محتوا وجود ندارد. ما صرفاً از داشتن چیزی لذت می‌بریم نه استفاده از آن، به همین دلیل است که تعداد خبرگزاری های ایران‌از تعداد خبرگزاری‌های کل کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر است.

خدادی با اشاره به گسترش رسانه‌ها گفت: در دهه شصت داشتن رسانه هم خیلی گران بود و هم برای همه ممکن نبود اما انقلاب اطلاعات باعث تنوع رسانه‌ای شده است. در عصر تنوع رسانه‌ها، موضوع اصلی شریک‌سازی رسانه‌ها است. دوران تبلیغ محور که موضوع آن افزایش هوادار و فالوور است به پایان رسیده. الان ارتباط شریک محور مهم است. ارتباط شریو محور، ارتباط را به ارتباط موثر تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به گسترش استفاده از تلفن‌های همراه گفت: هر حرفه‌ای را تنها یک بخشی از انسان‌ها می‌توانند انجام دهند اما تنها حرفه‌ای که همه مهارت استفاده از آن را دارند کار کردن با تلفن‌همراه است. نسل تلفن‌های همراه در کشورهای مختلف یکسان است. هر کس که یک تلفن‌همراه دارد یک رسانه و حق ابراز نظر دارد.

مدیر عامل سابق ایرنا افزود: من به دوستان شورای امنیت گفتم دیگر در کشور شورش خیابانی نخواهیم داشت بلکه این شورش‌ها در فضای مجازی است. سرعت تجمع در فضای مجازی بالاست و محدودیت مکانی ندارد و موضوع تجمع به سرعت قابل تغییر است. علاوه بر آن، سرعت تبادل نظر و فکت‌سازی هم در آن بالاست. مهم‌ترین ویژگی که در فضای مجازی می‌بینید این است که فضای مجازی نماد هویت مردم شده است.

خدادی با بیان این که در فضای رسانه‌ای کشور به نظرات بیشتر از اطلاعات پرداخته می‌شود گفت: نظر به راحتی قابل ارائه است اما به همین‌ میزان مورد توجه و بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد؛ اطلاعات نیازمند وقت و زمان برای جمع آوری است و همچنین‌ نیاز به سند و داده دارد و عموماً مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. در حال حاضر قدرت رسانه‌های غربی بر قابل‌فهم کردن اطلاعات با توجه به مخاطب و ریاضی کردن اطلاعات است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: باید بپذیریم که میلیاردها شریک رسانه‌ای داریم، به آن‌ها به عنوان رقیب نگاه نکنیم بلکه با آن‌ها شراکت کنیم. بپذیریم که تحول در فن‌آوری اطلاعات فرصت است و نه تهدید. باید به دنبال تولید اطلاعات و مهندسی مخاطب باشیم و از مخاطب به تولید اطلاعات برسیم.

خدادی با بیان این که کارکرد تولید اطلاعات باید تخصصی شود گفت: ما باید خود را برای تغییر و تحول آماده کنیم و قابلیت ژله‌ای و خمیری داشته باشیم. امروز محتوای ما بر اسم ما غالب می‌شود و نه بالعکس، یعنی مهم نیست که چه عنوانی داری بلکه مهم این است که چه می‌گویی.

در بخش دیگری از این گردهمایی، از چهار مدیر روابط عمومی واحدهای جهاد دانشگاهی تقدیر شد.

اسامی این مدیران به شرح زیر است:

علی شریعتی، مدیر روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی واحد قم

محمد حاتمی، مدیر روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

آسیه خزیمه‌نژاد، مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاه واحد خراسان جنوبی

زهرا ابراهیمی، مدیر روابط‌عمومی مرکز ذخایر ژنتیکی و فرآورده‌های زیستی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جهاددانشگاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نماهنگ «ما می‌آییم» با توجه به جنایات و یاوه‌گویی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل در عملیات وعده صادق به همت واحد رسانه و روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان فارس تهیه شده است.
این اثر به تهیه کنندگی واحد رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و کارگردانی جواد پوروهاب امروز در فضای مجازی و رسانه‌ای استان فارس اکران و منتشر شد.

کد خبر 6080388

دیگر خبرها

  • مهاجم اسبق پرسپولیس با گل خبر پدر شدن داد
  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • تساوی جذاب در دربی کوچک تهران
  • دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد