Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:30:11 GMT

« بارگاه جان و خرد» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۰۰۹

« بارگاه جان و خرد» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بارگاه جان و خرد» اثر سیروس وقایع نگار که از سوی نشر ندای سینا منتشر شده است طی مراسمی روز جمعه ۲۸ تیرماه در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.

«بارگاه جان و خرد» بیان باطن تاریخ و حضور انسان در تاریخ و فراتاریخ جهان و بویژه ایران است. در این اثر تاریخ، معنویت آن و فراز و نشیب های اندیشه بشری مورد واکاوی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیان فرا-تاریخی به چهار حوزه تمدنی کهن شامل چین، هند، ایران و روم به عنوان چهار بارگاه می پردازد. تمدنهایی که جان مایه شان در هزاره اول میلادی به بار نشسته و دست مایه تحولات درونی و بیرونی این تمدنها تا به امروز شده است و میراث فرهنگی و تمدن انسانی را چنان معنایی ژرف بخشیده که همچون بارگاهی شکوه‌مند بر ستونهای جان و خرد استوار و ماندگار شده است.

تمام تحولات تاریخی و اندیشگی به صورتی پویا بیان گردیده و حرکت و فرگشت و خط سیر این رویدادها با منطق و شواهد دنبال شده است تا مخاطبان عمیقاً در ساخت و بافت زمانی و تطبیقی جوامع و اندیشه های مورد نظر قرار گیرند و افق های جدیدی بر ایشان گشوده شود. از اینرو نگاه جدیدی به مفاهیم انتزاعی، علمی فلسفی و بطور کلی اندیشه شده است تا این بیان کاملتر شود.

مراسم رونمایی از این کتاب روز جمعه ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار امیرخانی خانه هنرمندان و با سخنرانی شاپور اعتماد، حبیب‌الله عباسی و رضا کوهکن برگزار می‌شود.

کد خبر 4669880

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی خانه هنرمندان ایران فلسفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی

بارش رحمت الهی که از روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شده است، بار دیگر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را غرق در فیض و برکت کرد.

زائران بارگاه منور رضوی که از اقصی نقاط کشور برای عرض ارادت به ثامن الحجج (ع) به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، با مشاهده باران، اشک شوق ریخته و به دعا و نیایش پرداختند. در این میان، خادمان آستان قدس رضوی نیز با تلاش شبانه‌روزی خود، در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران کوشا هستند.

خدمت‌رسانی به زائران در زیر باران

چایخانه‌های حرم مطهر با توزیع چای گرم و پذیرایی از زائران، لحظات دل‌انگیزی را برای آنان رقم زدند. همچنین، ماشین‌های زائربر و ویلچر در صحن‌های مختلف حرم مطهر حضور داشته تا زائران سالمند و معلول به راحتی بتوانند در حرم جابجا شوند.
 

برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

با وجود بارش باران، نمایشگاه در آستان بقیع در صحن غدیر دایر بوده و زائران با استقبال گرم از این برنامه، با مظلومیت ائمه اطهار علیه السلام بیش از پیش آشنا می‌شوند.
 

فضای شاد و معنوی در رواق کودک و خردسالان

رواق کودک و خردسالان حرم مطهر رضوی نیز با وجود بارش باران، فضایی شاد و معنوی داشته و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی برای کودکان و خردسالان در این رواق در حال برگزاری است.

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای از عشق و عنایت الهی به این مکان مقدس بود و زائران نیز با حضور در این بارگاه ملکوتی، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند