Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:21:16 GMT

برنامه نخستین روز جشنواره فیلم شهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۱۰۰

برنامه نخستین روز جشنواره فیلم شهر اعلام شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از این جشنواره، سانس اول ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن شماره یک، فیلم‌های مسابقه سینمای ایران؛ «مثل‌نامه: ماجرای پسر پرحرف»، «آشپزی در حضور دیگران، ببخشید کودکان»، «تشریح»، «امی دتر»، «میدان تا میدان»، «کارخانه»، «برف تابستان» و «اینجا به تمام آزادی‌ام فکر می‌کنم» نمایش داده می شود که از این آثار «برف تابستان» در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانس اول (۱۴:۳۰ تا ۱۶) در سالن شماره ۳، فیلم ویدئویی «بیا از گذشته حرف بزنیم (دوباره تهران)» ساخته حمید نعمت‌الله در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

سانس اول (۱۴ تا ۱۵:۳۰) در سالن شماره ۴، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل؛ «بی‌نهایت ۵۰ متر دورتر است»، «شبیه کیسه شدن»، «مردی در حال غرق شدن»، «صدا»، «در انتهای سینک»، «رنام بدنبال زمین بازی» و «ساموِل» به نمایش درمی‌آید.

سانس دوم (۱۶ تا ۱۷:۳۰) در سالن شماره یک، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران؛ «خورده شده»، «مثل بچه آدم»، «فقدان»، و «مطرود» نمایش داده می‌شود که از این آثار «مثل بچه آدم» و «فقدان» در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کنند.

سانس دوم (۱۶:۳۰ تا ۱۸) در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

همچنین سانس دوم (ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰) در سالن شماره ۴ نیز ۲ مستند «باشگاه حیوانات» و «پالایش» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

در سانس سوم (۱۸ تا ۱۹:۳۰) در سالن شماره یک در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم‌های «سیم ششم»، «شب‌های روشن»، «فصل انگورها»، «ببخشید بیدارتون کردم»، «پَر»، «مگرالن»، «بالانس» و «پاکی» به نمایش در می‌آید که از این فیلم‌ها، «سیم ششم» همزمان در بخش بین‌الملل نیز شرکت می‌کند.

ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۲، فیلم «در وجه حامل» ساخته بهمن کامیار در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده می شود.

براساس این گزارش، سانس سوم (۱۸:۳۰ تا ۲۰) در سالن ۳ نیز فیلم ویدئویی «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۴، مستند بلند «بهارستان خانه ملت» در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

سانس چهارم ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره یک، فیلم‌های «کامی و کتی»، «سایه فیل»، «یکی بود یکی نبود»، «هانیه»، «مشد عباس… بودن یا نبودن» و «آلفابت» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

همچنین ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲- رد خون» در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۴ مستند «میراث» در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

سانس پنجم ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در سالن شماره یک «قطعه ۸۵»، «گولوبولا ۲»، «حلزون»، «خداحافظی»، «The Incomplete Cleaner» و «آتاری» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ در سالن شماره ۳ فیلم سینمایی «زرد» در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در سالن شماره ۴ فیلم سینمایی «دزدان فروشگاه» در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل به نمایش درمی‌آید.

در آخرین سانس ساعت ۲۴ نیز فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده می شود.

تمام فیلم های که اکران نشدند به صورت مستقل معرفی می شوند، مراسم فوتو کال برای آنها برگزار می شود و از تمام کارگردان ها و سازندگان فیلم ها دعوت شده است.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» تا ۳۱ تیر امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

تهرام/۷۲۴۵//‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید

فیلم «مست عشق» با جذب ۵۰,۶۵۸ مخاطب در اولین روز اکران خود موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۰,۶۵۸ مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳,۵۸۵,۵۲۰,۰۰۰ ریال بوده است و باید به این نکته توجه داشت که این فیلم در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است.

اکران مست عشق از روز چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ آغاز شد و تمامی سانس‌های فوق‌العاده اثر نیز تا پیش از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه ترتیب داده شد تا این فیلم بتواند در این بازه، با جذب نزدیک به ۵۱۰۰۰ مخاطب، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم در اکران روز نخست را از آن خود کند.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵۰۰۰ مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱۰۰۰ مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹۰۰۰ مخاطب، هزارپا ۲۷۰۰۰ مخاطب، مطرب ۳۵۰۰۰ مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵۰۰۰ مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸۰۰۰ و ۳۱۰۰۰ مخاطب را به سینما کشاندند.‌

نکته قابل توجه در این رکوردشکنی آن است که تا پیش از این، جایگاه صدر جدول و رکوردها به فیلم‌های کمدی محدود می‌شد اما با اکران این فیلم این موضوع به اثبات رسید که دیگر موضوعات نیز برای مردم جذب و قابل توجه است و این امر نشان‌دهنده آن است که مست عشق طی روزهای آتی نیز با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود و احتمالاً که بتواند یک رکوردشکنی خوب را در جدول فروش امسال سینمای ایران به جای بگذارد.

استقبال ۵۱۰۰۰ نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، نزدیک ۲۰۰۰۰ مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷۰۰۰ مخاطب جذب کند.

کد خبر 747748

دیگر خبرها

  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا