Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:35:49 GMT

استان سمنان ۴۰ روستای هدف گردشگری دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۱۲۷

استان سمنان ۴۰ روستای هدف گردشگری دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های استان فعال است که این اماکن توانسته‌اند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را به روستا‌های استان هدیه دهند،گفت: استان سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سمنان به واسطه قرار گیری در جنوب البرز و شمال کویر دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری به خصوص روستایی است،افزود: وجود روستا‌های متعدد گردشگری گواه این مدعا است که سمنان یک مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

آموزش روستاییان در راستای توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل با مرمت آثار تاریخی در روستا‌ها برای توسعه گردشگری تلاش می‌کند، تاکید کرد: ۲۰ اثر تاریخی در یکسال اخیر در روستا‌های استان سمنان مرمت و بازسازی شده است.

وی بیان کرد: مرمت و بازسازی مسجد جامع فرومد، چاپارخانه روستای ارمیان میامی، کاروانسرای الهاک، امامزاده شمس‌الدین روستای تویه دامغان، اجرای طراحی و لند اسکیپ مقبره شیخ حسن جوری، مرمت کاخ ابراهیم خان روستای ملاده مهدی شهر، مرمت و ساماندهی منطقه چشمه علی دامغان، مرمت آب انبار روستای قاطول گرمسار و ارگ اعلا سمنان در این ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

جمال ابراز داشت: ۱۶ اثر ثبت شده استان سمنان در فهرست آثار ملی به روستا‌ها تعلق دارد و این نشان می‌دهد که روستا‌های استان تا چه میزان در توسعه گردشگری ظرفیت دارند.

وی تصریح کرد: این اداره کل همچنین دوره‌های آموزشی توانمندسازی روستا‌ها در حوزه گردشگری برای مدیران و فعالان اقامتگاه‌های بوم گردی، دهیاران و فعالان گردشگری روستا‌های هدف گردشگری را نیز برگزار می‌کند.

انتهای پیام / م

آموزشی توانمندسازی روستا‌ها در حوزه گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای خرو طبس میزبان گردشگران نوروزی

ایسنا/خراسان جنوبی خرو روستایی ییلاقی از توابع بخش مرکزی شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی است که در فاصله ۲۵ کیلومتری طبس و ۲۹۷ کیلومتری بیرجند (مرکز استان) واقع شده است.

روستای خرو به واسطه نزدیکی به طبس و جاده مناسب و آسفالته در روزهای تعطیل و بخصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای مردم طبس و مسافرین است

این روستا که طبسی ها آن را "خور" مینامند، در میان گردشگران غیرمحلی برای نزدیکی اش به چشمه آب گرم مرتضی علی مشهور است. 

برای رسیدن به خرو باید از کنار سد نهرین عبور کنیم، تا به روستای خرو برسیم. خَرو سرو کهنسالی دارد با ارتفاع حدود ۲۵ متر که عمر آن بیش از هزار سال تخمین زده می‌شود. این درخت به عنوان اثر ملی شناخته شده است. قلعه خرو از دیگر دیدنی های این روستاست.

این قلعه یادگار دوران صفوی است. معماری آن از قلوه سنگ است و قلعه بر بالای تپه‌ای با افق دید وسیع از خرو علیا و خرو سفلی قرار دارد. این قلعه دفاعی اندازه اش ۱۸ در ۲۱ متر و پهنای دیوارهایش به ۲ متر می‌رسد و در هر چهار گوشه آن برجی برای دیده‌بانی وجود دارد. این قلعه در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به قلعه اسماعیلیه شهرت دارد.

روستای خرو دارای دو قسمت بالا و پایین ( خرو علیا و سفلی) می باشد. اکثر مردم در خرو علیا سکونت دارند. به محظ ورود به میدان ورودی روستا، دو درخت سرو تنومند و زیبا خودنمایی می کنند که گمان می رود عمر هر یک بیش از هزار سال باشد.

در این روستا دو اردوگاه و یا به عبارتی باغ با امکانات رفاهی وجود دارد که با هماهنگی قبلی می توان از امکانات آن استفاده نمود. همچنین در کنار میدان ورودی روستا، کوهی است دارای شیب نسبتا ملایم که در روی آن قلعه ای تاریخی قرار دارد.

گفته می شود روستای خرو در فصولی از سال محل سکونت خوانین و حاکمین طبس بوده و این قلعه به احتمال زیاد نقش حفاظت از آنان را در هنگام خطر به عهده داشته است. هم چنین در روستای خرو یک پیست یا مسیر مخصوص کوهنوردی وجود دارد که با تابلوها و خطوطی مسیر را به علاقمندان نشان می دهد.

این روستا محل گردهمایی و آغاز صعود علاقمندانی است که قصد صعود به رشته کوه شتری طبس که بلند ترین قلل طبس در آن قرار دارد، می باشد. همچنین به فاصله نزدیکی از این روستا دو آبادی کوچک که به واقع دو باغ هستند وجود دارند که به آبرو و بیوک معروفند و هر دو نقاطی زیبا می باشند. همچنین راه آب گرم مرتضی علی و طاق شاه عباس که هر دو از نقاط دیدنی و گردشگری طبس هستند نیز از میان این روستا می گذرد.

چشمه آبگرم مرتضی علی

چشمه آبگرم مرتضی علی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان طبس است. این چشمه جوشان با دو نوع آب گرم و سرد در کنار هم در دل کویر یکی از پدیده‌های نادر در کشور است که غلظت بیشتر آب گرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در کف رودخانه باعث می‌شود این آب‌ها تا مسافت حدود ۳۰۰ متری بستر رودخانه پیش بروند، در حالی که به طور کامل با هم مخلوط نشده‌اند. تفاوت دمای آبگرم و سرد گاهی به ۱۰ درجه هم می‌رسد.

بالاتر از این چشمه، دره تنگی وجود دارد که در آن طاق شاه عباسی بنا شده است. قدمت این طاق را به دوره صفویه نسبت می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستای بولان بر اثر سیلاب + تصاویر
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • روستای خرو طبس میزبان گردشگران نوروزی
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • جشن سنتی "گم تلا" در روستای تاریخی استان یزد (+عکس)
  • برگزاری جشن هزار دف در روستای پالنگان
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی