Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:15:23 GMT

۱.۳ میلیارد ریال وام به معلولان جویبار پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۱۶۱

۱.۳ میلیارد ریال وام به معلولان جویبار پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیما باوند ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگاران بااعلام اینکه در سال ۹۷ به ۱۰۳ نفر از مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: ۲۵۶ زنان سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند و حدود یک هزار و ۷۰۰ معلول نیز در سطح شهرستان شناسایی شدند که شامل ۷۰۰ معلول جسمی حرکتی، ۶۰۰ معلول ذهنی، ۳۲ ضایع نخاعی و ۱۷۰ ناشنوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حمایت اداره بهزیستی شهرستان، ۳۳ خانواده دارای دومعلول صاحب مسکن شدند، اظهار کرد: در هفته بهزیستی ۴ طرح در قالب یک واحد مسکن معلول روستایی، یک طرح اشتغالزایی و مرکز درمانی اعتیاد در شهرستان جویبار به بهره برداری رسید.

باوند تصریح کرد: در شهرستان جویبار ۲ مرکز اقامتی اعتیاد، یک مرکز اجتماع درمان مدار TCو ۴ مرکز سرپایی اعتیاد فعالیت دارند که سال گذشته یک هزار نفر از خدمات این مراکز بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ۲۴ مددجوی بهزیستی در سیل اخیر دچار خسارت شدند، افزود: اداره بهزیستی به هر یک از این خانواده‌ها یک میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با ابراز گلایه براینکه تنها ۱۰ درصد اماکن جویبار برای افراد معلول مناسب سازی شده است، خاطر نشان ساخت: جلسات متعددی با شهرداری و دستگاه‌های اجرایی برای مناسب سازی فضای شهری و اماکن عمومی برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد تحول بیشتر در این زمینه در شهر جویبار باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ مسکن و ۲ خودروی معلولین مناسب سازی شده است وهمچنین به ۴۶ مددجوی بهزیستی هزینه تحصیلی و ایاب ذهاب پرداخت شده است.

کد خبر 4670004

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی مازندران جویبار معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن


به گزارش تابناک، بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱/۰۱/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند) را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بر اساس بند (ث) تبصره(۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۹۶، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی حداقل ۲ میلیون میلیارد ریال به قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص هیئت عالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) پرداخت گردد و در صورت عدم کفایت منابع، اولویت‌بندی و ترتیب اعطای تسهیلات به موارد مذکور در این بند به ترتیب شامل؛ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن به شرح زیر اقدام کند:

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج (موضوع ماده)۶۸(قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/۰۱/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده‌ساله

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال

مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل‌پیگیری است .

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به‌منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظف‌اند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹/۷/۱۳۶۳ مستثنی است."

سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است.

بدیهی است، پس از نهایی‌شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به همراه دستورالعمل مربوطه به آن بانک اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده هستند و تسهیلات مذکور باتوجه‌به شرایط متقاضی، برای همه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل‌پرداخت خواهد بود.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

برای فرزندانی که از ۱/۱/۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند با رعایت شروط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

به‌ازای فرزند اول چهارصد میلیون (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

به‌ازای فرزند دوم هشتصد میلیون (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

به‌ازای فرزند سوم یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

به‌ازای فرزند چهارم یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

به‌ازای فرزند پنجم و بیشتر دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل‌پیگیری است.

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به‌منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظف‌اند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹/۷/۱۳۶۳ مستثنی است."

براین‌اساس، سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برای بانک‌ها ارسال شده است.

بدیهی است، پس از نهایی‌شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به همراه دستورالعمل مربوطه به آن بانک ارسال خواهد شد.

متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده است و تسهیلات مذکور باتوجه‌به شرایط متقاضی، برای همه افراد در صف مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قابل‌پرداخت خواهد بود.

تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن

تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ۰۱/۰۱/۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است.

عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل‌پیگیری است.

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به‌منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظف‌اند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

تسهیلات موضوع این بند از حکم موضوع ماده (۱۰) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۹/۷/۱۳۶۳ مستثنی است."

براین‌اساس سهمیه بانک، توزیع استانی و دستورالعمل مربوط متعاقباً به بانک‌ها ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • میز خدمت و ویزیت رایگان در مرکز مهرآوران زاهدان برپا شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن