Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین الملل تقریب، «یارون فریدمن» تحلیلگر و شرق‌شناس صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت «برآورد اسرائیل از تحولات خلیج (فارس) این است که سعودی تنها شده و ایران در برابر آن (عربستان) به پیروزی جزئی رسیده است، پس از آنکه امارات اعلام کرد نیروهایش را از یمن خارج می‌کند سعودی در مقابله با حوثی‌ها تنها شده و می‌طلبد که اسرائیل از این موضوع درس عبرت بگیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدمن در ادامه داد: «عملیات "عاصفه الحزم" (علیه یمن) که در آوریل 2015 علیه حوثی‌ها آغاز شد در ابتدای کار پیروزی‌هایی به دست آورد اما به گذشت زمان مشخص شده که سعودی با شکستی عمیق روبرو شده؛ پس از آنکه توانسته بود ائتلافی متشکل از کشورهای امارات، کویت، قطر، بحرین و سودان تشکیل دهد و موافقت لازم برای حضور صوری نیروهای نظامی اردن، مصر و مغرب را کسب کند».
وی که از مدرسان دانشگاه حیفا در فلسطین اشغالی است، سپس نوشت، ائتلاف سعودی در ابتدای کار توانست جلوی افزایش نفوذ «حوثی‌ها» (انصارالله) در جنوب یمن را بگیرد و نیروهای آنها را از تسلط بر بندر راهبردی در عدن دور کند؛ عربستان سعودی توانست جلوی متحدان ایران برای سیطره بر گذرگاه نفت در خلیج فارس را بگیرد اما با ادامه جنگ، شکست ریاض آشکار شد.
فریدمن که فارغ‌التحصیل دانشگاه «سوربون» فرانسه است، افزود یکی از جنبه‌های شکست ائتلاف سعودی این بود که متحدان آن کم‌کم و یکی پس از دیگری از این ائتلاف خارج شدند زیرا هیچ کدام از آنها نمی‌خواند بخشی از شکستی باشند که برای همه آشکار شده است.
 وی ادامه داد: «پس از آنکه قطر در ژوئن 2017 از این ائتلاف خارج شد حالا نوبت امارات است و تنها بحرین با قدرتی کم باقی می‌ماند؛ علیرغم تلاش‌های سعودی و امارات و حمایت تسلیحاتی از صدها هزار جنگجو در جنوب یمن علیه حوثی‌ها، فضای گله و شکایت حتی در مناطقی که این دو حضور داشتند، آشکار شد و برخی محافل عربی، حضور امارات و سعودی در یمن را به اشغالگری (رژیم) صهیونیستی در فلسطین تشبیه می‌کنند.»
فریدمن تأکید کرد، پس از آنکه انصارالله تهدید کرده بهشت اقتصادی امارات را به جهنم تبدیل می‌کنند و پهپادهای این جنبش بر فراز فرودگاه‌های دبی و ابوظبی دور می‌زنند، «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات حجم هزینه این جنگ در یمن را درک کرده و درخواست‌ها در امارات برای خروج از این جنگ بیشتر شده است زیرا ابوظبی می‌ترسد مانند ریاض از سوی انصارالله مورد هدف قرار بگیرد.
وی ادامه داد: «جنگ در اماراتی به معنای کابوس برای حاکمانش یعنی "آل‌نهیان" و "آل مکتوم" است زیرا اقتصاد امارات بر پایه ثبات امنیتی است و هر جنگی در این کشور به تدریج تجارت جهانی آن را نابود می‌کند و کارگردان خارجی و گردشگران را فراری می‌دهد  و منجر به فلج شدن تجارت نفت می‌شود.»
فریدمن در پایان تأکید کرد: «اگر بتوان از شکست سعودی در یمن درسی گرفته شود، این درس آن است که نمی‌توان دشمن را تنها با سلاح هوایی به زانو در آورد حتی اگر اسرائیل به خاطر جنگنده‌هایش از برتری استرتژیک برخوردار باشد به همین دلیل باید از شعارهایی که به فیصله دادن به نبرد با دشمن (شکست دشمن) آنگونه که سعودی می‌گوید، فرا می‌خواند، پرهیز کرد. امروز اسرائیل در مقابله با حزب‌الله تنها شده همانگونه که سعودی در مقابله با حوثی‌ها تنها شده است».
انصارالله در هفته جاری اعلام کرد، تا زمانی که ائتلاف سعودی به حملات و جنگ خود علیه یمن ادامه دهد، حمله به اهداف سعودی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها که از بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندان خود خشمگین هستند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم از سمتش شدند.

به گزارش ایسنا، «غی بن درور» ۵۴ ساله که در تظاهرات در مقابل خانه نتانیاهو در «قیساریه» شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من در تظاهرات علیه بدترین نخست‌وزیر تاریخ اسرائیل شرکت کرده‌ام.»

طبق گزارش شبکه المیادین، وی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد اسرا به اسرائیل بازگردند؛ چراکه وی نمی‌خواهد جنگ پایان یابد، چون در چنین صورتی باید به زندان برود.

«یائل بن بورات» وکیل ۶۲ ساله صهیونیست نیز که در این تظاهرات حضور داشت، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا با خانواده‌های اسرا ابراز همدردی و همبستگی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم این عید (عید یهودی پسح) را در حالی جشن بگیرم که بسیاری از برادران و خواهران ما هنوز در غزه هستند.

این وکیل صهیونیست ادامه داد: همه ما معتقدیم که او (نتانیاهو) مسئول فاجعه وحشتناکی است که در هفتم اکتبر رخ داد و وی در مذاکره برای آزادی اسرا نیز شکست خورده است.

معترضان همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو از سمت خود شدند و گفتند که او در مدیریت جنگ و بازگرداندن اسرا شکست خورده است و نمی‌تواند در قدرت بماند.

همزمان با این فعالیت اعتراضی، تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه برای اطلاع از آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا، با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

مادر یکی از این اسرا پس از دیدار با گالانت گفت آنچه که خانواده‌ها عملا در این دیدار شنیده‌اند این است که هیچ راه حلی وجود ندارد و نهاد امنیتی رژیم اشغالگر نمی‌داند چگونه اسرا را بازگرداند.

وی افزود: نسبت به رهبران فعلی احساس ناامیدی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم استعفای خود را ارائه دهند و جا را برای رهبری دیگر که بتواند راه حل ارائه دهد باز کنند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند
  • فاکتور شکست‌های اسرائیل از جیب مردم آمریکا + فیلم
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • تحلیلگر صهیونیست:در غزه گرفتار شدیم/جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • درخشش عزت‌اللهی و قایدی در امارات؛ نمایش درخشان ایرانی‌ها
  • ژنرال سابق صهیونیست: تل آویو باید به شکست در غزه اذعان کند
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • درخشش نورالهی مانع شکست الوحده نشد