Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن ایمانی مقدم روز پنجشنبه با بیان اینکه استفاده از نام مستعار در فضای مجازی به لحاظ قانونی جرم نیست، اظهار کرد: البته اگر این موضوع سبب شود افرادی خود را به جای دیگران معرفی کنند و موجب ضرر و زیان به حیثیت افراد شوند، به گونه‌ای که باعث از دست رفتن اطلاعاتی باشد که فرد واقعی نمی‌خواهد آن اطلاعات در فضای مجازی منتشر شود، پیگرد قانونی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بنابراین صرف اینکه با نام مستعار وارد فضای مجازی شویم جرم نیست اما اگر جعل و سرقت هویت دیگران صورت گیرد مشمول جرم خواهد بود.
معاون دادستان کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که در فضای واقعی با افرادی مواجه می‌شویم که به ما دروغ می‌گویند و در معاملات ما غش ایجاد می‌شود بحران فردی و هویتی فرد تلقی شده و به عبارت دیگر آن فرد از هویت دیگری برای فریب استفاده کرده و یا با اطلاعات دیگران علیه آن‌ها سو استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه این حساسیت در فضای مجازی وجود دارد، تاکید کرد: بسیاری از افراد با استفاده از نام افراد مشهور مانند ورزشکاران و بازیگران هویت جعلی برای خود ایجاد می‌کنند که جرم محسوب می‌شود که بیشتر موارد سرقت هویت برای سوءاستفاده‌های مالی است.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستان کرمانشاه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)

خبرآنلاین نوشت: تصویر منتشر شده از بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون با چهره‌ای متفاوت را ببینید. عکس از یکی از ویدیوهای تبلیغاتی اینستاگرامی که بهنوش بختیاری در آن حضور داشته، گرفته شده است.

بهنوش بختیاری با ظاهر جدیدش سوژه فضای مجازی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استوری آرزوی بهنوش بختیاری برای بهبودی مستانه مهاجر (عکس) حمایت بهنوش بختیاری از پرسپولیس (عکس) تجربه مهم زندگی بهنوش بختیاری که با مردم در میان گذاشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)