Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرصمد سیدموسوی روز چهارشنبه در نخستین جلسه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ۳ کشور افزود: امسال با دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در این حوزه ها در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار، اقدامات اجرایی این طرح ها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عملیات آبخیزداری در آذربایجان غربی در ۲ سال گذشته با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی قابل توجه بوده و اعتبارات استان ۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص به موقع این اعتبارات تا پایان آذرماه سال جاری این پروژه ها به اتمام برسند.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل استان و منطقه برای توسعه زراعت چوب در جنوب آذربایجان غربی در شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ مشارکت خوبی را برای زراعت چوب داشته‌ایم که این موضوع در شمال و مرکز استان نیز در حال پی‌گیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این جلسه گفت: بحث اعتبارات آبخیزداری و زراعت چوب ۲ محور اصلی این جلسه است که دستاوردها و اقدامات شاخص استان ها در این ۲ حوزه مطرح شده و الگوسازی می شود.

ابوطالب قزلسفلو افزود: استان های منطقه ۳ کشور به دلیل پتانسیل بالا در زراعت چوب و تاکید رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر موضوع توسعه زراعت چوب در این استان‌ها به دنبال تدوین برنامه های کلی با حضور مجری طرح زراعت چوب کشور هستند.

نخستین جلسه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ۳ کشور در سال ۱۳۹۸ به مدت ۲ روز در آذربایجان غربی برگزار می شود.

استان های منطقه ۳ کشور شامل خراسان شمالی، اردبیل، گلستان، تهران، تبریز، قزوین، مازندران، نوشهر، گیلان، البرز و ارومیه است.

آذربایجان غربی بالغ بر چهارمیلیون هکتار با احتساب دریاچه ارومیه مساحت دارد که از این مقدار، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی است.

آبخیزداری به علم و هنر برنامه ریزی مستمر و اجرای اقدام لازم جهت مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک گفته می شود و می تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
صاحب نظران این بخش تاکید دارند که با اجرای هر هکتار آبخیزداری می توان ۵۰۰ مترمکعب آب جدید تولید کرد؛ ضمن آنکه اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری از ۶.۵ تن فرسایش خاکی و رسوب جلوگیری می‌کند.
آذربایجان غربی از جمله استان های نیازمند آبخیزداری به شمار می رود زیرا این استان از یک سو منابع آبی لازم جهت ذخیره سازی و مصرف در بخش کشاورزی را دارا بوده و از سوی دیگر این بخش سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وضعیت پایداری هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این افزایش تدریجی دمای هوا در این منطقه معمول است و در این ایام که طبیعت بویژه گیاهان و درختان در فصل گلدهی و شکوفه‌دهی هستند، وجود جوی پایدار می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار این منطقه حاکم شده و آسمان صاف و تا حدودی ابری همراه با ورزش باد پدیده غالب هواشناسی در این منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب، اشنویه و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو