Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع انگلیس با بیان این ادعا که لندن نگران امنیت تنگه هرمز است، گفت باید از ایران خواست که به سمت کاهش تنش حرکت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «پنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس روز پنج‌شنبه در توجیه افزایش حضور نظامی این کشور در خلیج فارس، مدعی شد که لندن دغدغه تأمین امنیت این منطقه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس که در نشستی به میزبانی «انجمن نیروی هوایی و فضایی» در لندن صحبت می‌کرد، با اشاره به تنش‌های اخیر در خلیج فارس، گفت: «ضروری است که پیامی بسیار روشن به ایران بفرستیم که می‌خواهیم آن‌ها عقب بنشینند و از تنش بکاهند.»

وی افزود: «ما به درستی درباره حفاظت از کالاهای خود در تنگه هرمز دغدغه داریم... ما به حراست از کشتی‌رانی و جریان آزاد تجارت، ادامه می‌دهیم.»

هفته گذشته کماندوهای نیروی دریایی انگلیس با حمله به یک نفتکش حامل نفت ایران، این کشتی را که از آب‌های بین‌المللی نزدیک به منطقه «جبل طارق» در حال گذر بود، توقیف کردند. لندن ادعا کرده است که این اقدام به درخواست دولت محلی جبل طارق و با هدف اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه صورت گرفته است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که نه مقصد این نفتکش سوریه بوده است و نه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه دارد. علاوه بر این، تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز علیه خرید نفت از سوریه است و نه صادرات نفت به این کشور.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام را «راهزنی دریایی» توصیف و تأکید کرده است که اگر لندن هرچه سریع‌تر این کشتی را آزاد نکند، تهران اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهد. انگلیس در روزهای گذشته سه ناوچه جنگی را در منطقه مستقر کرده، اما می‌گوید این اقدام بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده و با تنش‌های اخیر ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر دفاع انگلیس انگلیس خلیج فارس نیروی دریایی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آنها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است.

گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است.

برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودروها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودروهای دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند.

شماری از نیروهای پلیس به همراه چندین آمبولانس و امدادگر به محل تمرین نظامیان اعزام شده اند.

خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیروهای ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند.
هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 847013 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا