Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر ابولفضل باقری رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: در حالی که هدف‌گذاری طرح برای دستیابی به مشارکت ۵۰ درصدی افراد بالای ۳۰ سال بود ولی با آغاز مرحله دوم اجرای این طرح ۹۷.۵ درصد از جمعیت مشمول در طرح بسیج ملی غربالگری و کنترل فشار خون مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این امر موجب شد تا دانشکده علوم پزشکی خلخال موفق به کسب رتبه ۱۳ در اجرای موفق این طرح در بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شود.

وی با تقدیر از مشارکت حداکثری مردم شهرستان در این طرح ملی افزود: اجرای مرحله دوم این طرح با بکارگیری ۲۰۰ نفر در ۱۱ ایستگاه ثابت و سیار در یک ماه انجام و نتایج طرح پس از انجام مرحله سوم طرح در وزارت بهداشت و درمان باطلاع مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ۴۴ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان مشارکت داشته‌اند و با توجه به هدف‌گذاری طرح برای دستیابی به ۵۰ درصد از جمعیت مشمول طرح اظهار کرد: دستیابی به مشارکت ۹۷.۵ درصدی افراد در این طرح بیانگر جواب مثبت شهروندان به طرح‌های حوزه سلامت است.

در این جلسه ایرج اعتبار معاون دانشکده علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت خلخال نیز نسبت به افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در این شهرستان هشدار داد وگفت: تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به این بیماری در خلخال گزارش شده است.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره دامپزشکی شهرستان و از بین بردن منابع بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار کرد: با وجود درمان رایگان بیماری تب مالت راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به این نوع بیماری از جمله کشتار دام‌های آلوده بهترین راه‌کار مقابله با آن و پیشگیری از افزایش تعداد بیماران است.

او اظهار کرد: علی‌رغم اینکه گزارشی از ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنکو در این شهرستان نشده ولی با توجه به مواردی از ابتلا به این بیماری در مناطق شمالی استان و همچنین ۶۰ مورد ابتلا به آن در سطح سیستان و بلوچستان، گیلان و اردبیل، دانشکده علوم پزشکی خلخال موارد گزش کنه انسانی را سریعاً مورد مراقبت‌های درمانی قرار می دهد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی کنترل فشار خون خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان