Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه به پروژه‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیل اختصاص یافت. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، مرتضی شهیدزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری این بود که بعد از اینکه حساب ذخیره ارزی تشکیل شد و نتوانست اهداف موردنظر را برای ممکلت به‌وجود بیاورد با دستور مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این منابع را برای نسل آینده و برای بخش خصوصی دانست و افزود: بخش دولتی در این بخش هیچ سهمی ندارد، این مطالب چندین بار در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری تأکید شده‌است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی عنوان کرد: ما دو تسهیلات در رابطه با صندوق توسعه ملی داریم، عمده تسهیلات ما ارزی بوده و در سال 94 مجلس با مطالعاتی که کردند و اذنی که از رمقام معظم هبری گرفتند 10درصد از ورودی هرسال را برای بخش کشاورزی و 10درصد از ورودی هرسال را برای بخش صنعت درنظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد طرح‌های ما ارزی و در حوزه پتروشیمی و نفت است، بیان کرد: طرح‌هایی که از محل تسهیلات صندوق ایجاد می‌شود باید تولید صادراتی داشته باشد چون بازپرداخت آن از محل صادرات است.

شهیدزاده گفت: صندوق توسعه ملی در مناطق محروم مانند لرستان کارمزد ریالی آن 4درصد زیر مناطق توسعه‌یافته است، بخش کشاورزی که 14درصد وام می‌گیرد در این مناطق 12درصد است، هم‌چنین در بخش ارزی نیز آورده آن کمتر از آورده منطقه توسعه‌یافته است.

3 اولویت سازمان جنگل‌ها اعلام شد؛ آبخیزداری در دستور کار560 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان تهران اختصاص داده شد300 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری استان بوشهر تخصیص یافت

مدیرعامل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: ما براساس جلساتی که با سیستم‌های بانکی در اردیبهشت‌ماه گذشته داشتیم مجوز گرفتیم که طرح‌هایی که با افزایش قیمت‌ها همزمان شده و می‌گفتند که قابلیت تکمیل ندارند را با نظر بانک‌های عامل تا 40درصد منابع تکمیلی بدهیم، طرح‌های ریالی که به‌دلیل افزایش قیمت‌ها مشکل دارد با تأیید کارگروه تسهیل اقتصاد مقاومتی و بانک عامل می‌تواند تا 40درصد منابع تکمیلی اخذ کند.

شهیدزاده اظهار داشت: استفاده مجدد از منابع صندوق توسعه ملی در صورت دارابودن ویژگی‌های مانند خوش‌حساب بودن و پیشرفت فیزیکی سرمایه‌گذاری قبلی مناسب با برنامه صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما در ارتباط با آبخیزداری براساس بند ح تبصره 4قانون بودجه حدود 150میلیون یورو پول تخصیص در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از سیل و ایجاد طرح‌های آبخیزداری قرار داده‌ایم، این پول موجود است و لرستان سهم خود را بگیرد.

در حال تکمیل... 

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص اختصاص مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کمک به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان بحث و گفتگو کرد.   گفتنی است از این مبلغ که با پیگیری‌های بهرام‌نیا  برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شده بود در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تامین و پس از این دیدار نیز دستور اختصاص و تامین ۱۰ میلیارد تومان دیگر داده شد.

دیگر خبرها

  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت