Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در محل حادثه حاضر شد تا در جریان علت حادثه قرار گیرد و از عملکرد نهادهای مربوطه اعم از شهرداری منطقه و آتش نشانی برای اطفاء حریق گزارشی دریافت کند.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات بازدید خود گفت: صبح امروز از تمام قسمت‌های میدان حسن آباد که شب گذشته دچار حریق شد، بازدید کردم و نظر مغازه دارها، صاحبان املاک، نماینده بانک صادرات و یراق فروش‌ها را درباره عملکرد شهرداری منطقه و آتش نشانی جویا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که محل شروع آتش سوزی کدام نقطه در میدان حسن‌آباد بود؟ گفت: به گفته سازمان آتش نشانی شروع حریق از انبار ۵۰۰ متری پشت میدان بود، اما در کنار آن انبار نیز، انبار کاغذ بانک صادرات قرار داشت که شاید منشأ شروع آتش سوزی آنجا باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز به طور مشخص نمی‌توان گفت که منشأ شروع آتش سوزی کدام‌ قسمت بوده و این اظهار نظر نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد.

هاشمی گفت: منشأ آتش‌سوزی میدان حسن آباد هنوز مشخص نشده است.

او با اشاره به جلسه خود با شهردار منطقه، آتش نشانی و سازمان میراث فرهنگی برای ارزیابی ابعاد حادثه گفت: قرار شد جلسه‌ای در دفتر من با حضور نماینده آتش نشانی، شهردار منطقه و سازمان میراث فرهنگی برگزار شود تا عملکرد دستگاه‌های مسئول را در آن جلسه بررسی کنیم.

هاشمی درباره عملکرد سازمان آتش نشانی در اطفای حریق گفت: در جلسه آینده به طور حتم ساعت آغاز اطفای حریق از سوی سازمان آتش نشانی را بررسی خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای بازسازی میدان حسن آباد گفت: میدان حسن آباد جزء یکی از بافت‌های تاریخی پایتخت است که به طور حتم در روزهای آینده جلسه‌ای را با فرهنگی برگزار می‌کنم تا هر چه زودتر تصمیمات برای بازسازی این میدان گرفته شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که جلسه ارزیابی حادثه چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: هنوز زمان آن مشخص نشده است.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1281016

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران آتش سوزی باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا محمدجواد ظریف بازار طلا و ارز شورای نگهبان استان لرستان لیگ برتر هجدهم تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد 
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان