Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:00:04 GMT

مجموعه تصاویر ماموریت‌های آپولو به صورت پانوراما

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۸۰۵

مجموعه تصاویر ماموریت‌های آپولو به صورت پانوراما

ناسا به مناسبت پنجاهمین سالگرد مامویت آپولو ۱۱ مجموعه‌ای از تصاویر ماموریت‌های آپولو را منتشر کرده که امکان دیدن ماه را به صورت پانوراما فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، تاکنون تنها ۱۲ نفر به ماه قدم گذاشته‌اند؛ در نتیجه افراد دیگر مجبور هستند تا به دیدن تصاویر و فیلم‌های آن بسنده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا، تصاویر تهیه شده طی ماموریت‌های آپولو را گردآوری کرده تا امکان دیدن ماه را به صورت پانوراما برای افراد دیگر نیز فراهم کند.

این تصاویر به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت پنجاهمین سالگرد مامویت آپولو ۱۱، توسط متخصصان "مرکز فضایی جانسون"(JSC) ناسا گردآوری و به نمایش گذاشته شد.

"هریسون اشمیت"(Harrison Schmitt)، فضانورد آپولو ۱۷ و تنها زمین‌شناسی که موفق شده به ماه قدم بگذارد، این تصاویر را تایید کرد و گفت: وجود "تپه تائوروس لیترو"(Valley of Taurus-Littrow) روی ماه، یکی از تماشایی‌ترین تصاویر طبیعی را در منظومه شمسی به نمایش می‌گذارد.  

ناسا، این تصاویر را در زاویه ۳۶۰ درجه ارائه داده تا علاقمندان بتوانند با کلیک کردن روی صفحه و چرخاندن آن، تصاویر را به طور کامل ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماموریت آپولو عکس ناسا کره ماه آپولو 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد

به گزارش خبرآنلاین، بازیابی خاک و سنگ‌های مریخ برای دهه‌ها در فهرست کارهای ناسا بوده است، اما با افزایش هزینه‌ها، انجام آن به آینده موکول می‌شود. یک بررسی مستقل، مجموع هزینه‌ها را بین هشت تا ۱۱ میلیارد دلار، با تاریخ رسیدن به زمین در سال ۲۰۴۰ نشان داده است که این حدود یک دهه دیرتر از زمان اعلام شده است.

به نقل از ایسنا، بیل نلسون(Bill Nelson)، مدیر ناسا می‌گوید که این تاریخ خیلی دیر است. او از صنایع خصوصی و مراکز آژانس فضایی می‌خواهد تا گزینه‌های دیگری برای بازسازی پروژه ارائه دهند. با توجه به اینکه ناسا با کاهش کلی بودجه مواجه است، او می‌خواهد از لغو پروژه‌های علمی دیگر برای تامین مالی پروژه بازگشت نمونه مریخ جلوگیری کند.

او در یک کنفرانس خبری گفت: ما می‌خواهیم هر ایده جدید و تازه‌ای را که می‌شود دریافت کنیم.

مریخ نورد استقامت(Perseverance) ناسا از زمان فرودش روی مریخ در سال ۲۰۲۱ در دهانه جیزرو(Jezero) مریخ که دلتای یک رودخانه باستانی است، ۲۴ نمونه هسته را در لوله‌های خود جمع آوری کرده است. هدف آن جمع‌آوری بیش از ۳۰ نمونه برای جست‌وجوی نشانه‌های احتمالی حیات باستان در مریخ است.

آژانس فضایی ناسا می‌خواهد برخی از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده را در دهه ۲۰۳۰ با هزینه بیش از هفت میلیارد دلار به زمین برساند. این امر مستلزم فضاپیمایی است که برای دریافت لوله‌ها به مریخ می‌رود و از روی سیاره به سمت زمین پرتاب می‌شود. سپس باید با فضاپیمای دیگری که نمونه‌ها را به زمین می‌آورد در مدار مریخ ملاقات کند.

رئیس ماموریت علمی ناسا، نیکی فاکس(Nicky Fox)، در کنفرانس خبری از اعلام احتمالی اینکه چه زمانی ممکن است نمونه‌ها به زمین برسند، با توجه به برنامه و جدول زمانی جدید، یا حتی تعداد نمونه‌هایی که ممکن است بازگردانده شوند، خودداری کرد.

دانشمندان مشتاق هستند نمونه‌های بکر مریخ را در آزمایشگاه‌های خود تجزیه و تحلیل کنند که تجهیزات‌ آنها بسیار پیشرفته‌تر از تجهیزات آزمایش ابتدایی انجام شده توسط فضاپیماها در خود سیاره سرخ است. به گفته ناسا، برای تایید هرگونه شواهدی مبنی بر وجود حیات میکروسکوپی که قدمت آن به میلیاردها سال قبل از جریان آب روی این سیاره برمی‌گردد، به چنین آزمایش عمیقی نیاز است.

نلسون می‌گوید که این نمونه‌ها به ناسا کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرد که فضانوردان در دهه ۲۰۴۰ به کدام بخش مریخ بروند.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا، مسئول پروژه نمونه بود. این آزمایشگاه اوایل سال جاری به دلیل کاهش بودجه صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. نلسون به دنبال ایده‌هایی از سراسر آژانس فضایی است و امیدوار است تا اواخر پاییز هر ایده‌ ممکنی را دریافت کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896219

دیگر خبرها

  • زنده شدن خاطرات تلخ سرخ‌ها با دیدن این قاب
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • سفر وزیر ارتباطات به میامی/ مطالبات گردآوری شدند
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت