Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم در این شرایط سخت کشور را اداره کنیم به همین دلیل هیچ مدیری حق ندارد در مقابل فروش اموال مازاد مقاومت کند چرا که ما این کار را خیانت می‌دانیم. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در شورای اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: خوشبختانه همدان از جمله استان‌های پیشرو در این عرصه بوده است و جایگاه خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشرو در عرصه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است، گفت: لازم است به منظور ارائه گزارش منظم به مردم، 4 کمیته فعال این شورا، گزارش مشترکی برای جلسه بعد آماده کرده و ارائه دهند.

انتقاد حجت‌الاسلام ذوالنور به کیفیت جلسات اقتصاد مقاومتی در قمیاسوج|حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی استسرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ‌استان کرمان به 18 هزار و 260 میلیارد تومان رسید

استاندار همدان خطاب به مسئول کمیته فرهنگی شورای اقتصاد مقاومتی استان افزود: توقع ما از این کمیته این است که بیش از موارد دیگر به برنامه‌های عملیاتی بپردازند چراکه برای جلب نگاه‌ها به این عرصه، باید به این مهم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه همه شاهد بودیم که آمریکا با چه طمطراق و سرو صدایی از برجام خارج شد، ابراز کرد: خروج آمریکا از برجام بر اساس یک محاسبه بود، به همین دلیل این نیز آنها این قرارداد بین المللی را قلدرمآبانه کنار گذاشتند.

شاهرخی با اشاره به اینکه آنها در نظر داشتند در یک زمان کوتاه با افزایش فشار اقتصاد موجود در جمهوری اسلامی را نابود کنند، بیان کرد: فاصله انداختن بین مردم و نظام اسلامی از دیگر اهداف آمریکا برای خروج از برجام بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ما توانستیم با تدابیر رهبر معظم انقلاب و انجام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط دولت اثبات کنیم که محاسبات دشمن در این عرصه بازهم غلط بوده است.

استاندار همدان عنوان کرد: با وجود خروج آمریکا از برجام نه مردم از نظام دور شدند و نه اقتصاد ما از هم فرو پاشید و این نشان می‌دهد که دشمن تا چه اندازه از روحیات مردم و فضای درونی کشور ما بی‌اطلاع است.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با دشمن و عقب راندن آنها همبستگی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، مطرح کرد: خوشبختانه همدان ظرفیت‌های خوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی دارد به همین دلیل ما باید گام‌های بلندتری در این عرصه برداریم.

شاهرخی با بیان اینکه باید مدیران دستگاه‌های اجرایی شرایط کشور را درک کنند، افزود: ما باید کارها را به صورت جهادی و شبانه روزی انجام دهیم بنابراین اگر مدیری این باور را نداشته باشد باید جایگاهش را به شخص دیگری تحویل دهد.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی مدیران ما مدیریت جهادی را داشته و با پشتکار تلاش می‌کنند مشکلات برطرف شود اما گاهی اوقات شاهد این هستیم که پروژه‌ها از سطح مدیریتی عبور کرده و در بدنه کارشناسی گیر می‌کنند در حالیکه بارها گفته‌ایم ما انتظار نداریم سرمایه‌گذار برای انجام کارهایش پشت در اتاق یک مدیر و یا کارشناس معطل شود.

استاندار همدان درباره لزوم توجه هر چه بیشتر به مناطق ویژه اقتصادی استان نیز ابراز کرد: باید برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی یک جدول زمان بندی شده تهیه کرده و بر اساس آن حرکت کنیم تا بتوانیم تا پایان دولت تدبیر و امید بگوییم این تعداد از کارهای ماندگار را برای مردم استان انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدیران استان نباید دچار روزمرگی شوند، اظهار داشت: ما باید به قطب پزشکی کشور  ومرکز پیوند اعضا در این منطقه تبدیل شویم و با وجود اینکه ظرفیت انجام چنین کاری را داریم باز هم می‌بینیم که بخشی از بیمارستان‌های ما به جای اینکه به فضایی برای انجام این کار تبدیل شوند به محلی برای نگهداری وسایل تبدیل شده‌اند.

شاهرخی خطاب به مدیران استان اظهار داشت:  85 درصد اعتبارات در وزارتخانه‌هاست و تنها اندکی همت می‌خواهد تا بتوانید برای انجام پروژه‌های خود این اعتبارات را جذب کنید.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن با تحریم نفت به فضای بودجه‌ای ما فشار آورده است، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم در این شرایط سخت کشور را اداره کنیم به همین دلیل هیچ مدیری حق ندارد در مقابل فروش اموال مازاد مقاومت کند چرا که ما این کار را خیانت می‌دانیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اموال مازاد به جای اینکه یک گوشه بمانند و از بین بروند باید فروخته شوند تا برای توسعه استان استان هزینه شوند، افزود: امسال در بودجه با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم بنابراین باید علاوه بر مدیریت پروژه‌ها، با صرفه جویی این محدودیت‌ها را جبران کرد.

وی با بیان اینکه اگر نهادهای بازرسی گزارشی از هزینه‌های غیر ضرور درباره یک دستگاه اجرایی به ما ارائه دهند، نگاهمان به مدیر مجموعه تغییر می کند، عنوان کرد: امسال 180 پروژه اقتصاد مقاومتی برای  استان تعریف شده است که باید تلاش کنیم تا تمامی پروژه‌ها محقق شوند.

شاهرخی با انتقاد از افرادی که بیشتر به دنبال برجسته سازی نقاط ضعف در استان هستند، ابراز کرد: نقاط بسیار خوبی در استان داشته و اقدامات بسیار مثبتی نیز انجام داده‌ایم اما برای تبلیغ آنها و بیانشان وقتی نگذاشته‌ایم.

وی درباره انتقادات صورت گرفته پیرامون میزان آمار نرخ بیکاری در استان نیز گفت: این آمار بر اساس گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران است که به صورت کارشناسی ارائه تهیه و منتشر شده است.

 استاندار همدان بیان کرد: ما در صحبت‌های خود اعلام کردیم که نرخ بیکاری استان سال گذشته در فصل بهار 8.2 درصد بوده است که این میزان امسال در فصل بهار به 6.1 درصد کاهش یافته است .

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با شنیدن این آمار و بدون اینکه توجه کنند آمار ارائه شده فصلی بوده است، مصاحبه کرده و می‌گویند  ما چون در جامعه با مردم صحبت می‌کنیم، اعلام می‌کنیم که این نرخ بیکاری را قبول نداریم.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

عملیات غرورآفرین وعده صادق که با موشک‌ها و پهپادهای ساخته دست سربازان غیور نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد نمایش اقتدار امتی بود که چشمان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان برای انتظار چنین روزی به آسمان خیره کرده بود و موجبات ایجاد شعف و امید در دل همه آزادیخواهان عالم شد.

این عملیات ترکیبی که نشان از برنامه ریزی دقیق و ترکیبی بود هیمنه پوشالی استکبار جهانی به سردمداری آمریکای تروریست و اسرائیل جنایتکار را در هم کوبید و آنچه فروریخت بازدارندگی دروغین و خودساخته رژیم صهیونیستی و هم پیمانان جنایتکار آن بود.

جمهوری اسلامی ایران با این عملیات بزرگ، بی نظیر، غرورآفرین و پیروزمندانه، معادلات منطقه و جهان را تغییر و نشان داد که کشورهای استکباری در برابر اراده ملت بزرگ ایران و محور مقاومت کاملاً شکست خورده عاجز خواهند بود.

تجمعات غرورآفرین در سراسر استان همدان همراه با شادی و شعف از پاسخ محکم و سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی نشان از وجود روحیه‌ای سرشار از مقاومت در قلوب ملت مؤمن و انقلابی استان همدان می‌باشد.

در پایان ما اهالی رسانه استان همدان ضمن تقدیر و حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، فرماندهان غیور ارتش و سپاه، تحقق وعده صادق را به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به امت اسلام تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همه ظرفیت خود را در راستای جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی به آحاد جامعه به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 6080415

دیگر خبرها

  • ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی