Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:33:45 GMT

۷۰ تن چوب قاچاق در شاهرود کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۸۱۴

۷۰ تن چوب قاچاق در شاهرود کشف شد

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۷۰ تن چوب قاچاق در شاهرود کشف و عاملان آن دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، ابراز داشت: متخلفان، چوب‌های درختان جنگلی و بیابانی (تاغ) را شبانه قطع و چوب‌ها را برای تولید زغال، به سایر استان‌ها می‌فرستند که متأسفانه با این اقدام خسارت بسیار سنگین به منابع طبیعی و محیط‌زیست تحمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به شائبه‌های مطرح شده درباره مرکز تولید زغال و با بیان اینکه در این شهرستان اجازه ایجاد کوره‌های تولید زغال داده نشده و قطع هرگونه درخت جنگلی و بیابانی ممنوع است، ابراز کرد: کاشت تاغ، تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بیابان‌زایی و توسعه مناطق کویری دارد لذا از این گونه گیاهی مراقبت می‌شود.

کشف ۳ تن زغال تاغ در شاهرود

رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه برای جلوگیری از حمل غیرمجاز چوب، گشت ایست و بازرسی یگان حفاظت منابع طبیعی به‌طور شبانه‌روزی در پنج منطقه به‌صورت ثابت و سیار فعال است، ابراز داشت: طی سال گذشته در این راستا اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود ۲۷ مورد کشفیات داشت که شامل ۱۷ تن چوب تاغ، ۵۰ تن گز و سه تن زغال تاغ می‌شود.

کشاورزیان بابیان اینکه طی یکسال اخیر جریمه‌های سنگین و مجازات حبس برای عاملان قاچاق چوب صادرشده است، تصریح کرد: کشفیات صورت گرفته از استان‌های دیگر به‌طور غیرمجاز بارگیری شده بوده که به‌صورت عبوری گرفتار قانون و مأموران حفاظتی شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشتر تخلف‌ها توسط مردم شناسایی و به ۱۵۰۴ گزارش می‌شود، افزود: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان چهار میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و ۸۴۵ هزار هکتار مرتع، بیش از دو هزار و ۴۰۰ هزار هکتار بیابان و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل وجود دارد که برای حفاظت نیازمند همکاری بیشتر مردم است.

کد خبر 4670042

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم کیانی پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضائی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل‌ها، دستگاه قضائی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضائی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضائی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085325

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل
  • کشف محموله میلیاردی چوب‌ قاچاق در شاهرود
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  • کشف و ضبط ۵۶ اصله الوار قاچاق جنگلی در اردبیل