Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت دو تن از موسیقیدانان مشهور ارمنی و برگزاری اجرای گروه کُر دولتی ارمنستان در تالار وحدت برگزار می شود، اظهار کرد: گروه کر دولتی ارمنستان در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند و این گروه هنری متشکل از ۳۰ نفر هستند، همچنین یکی از آهنگسازان معاصر ارمنی به نام منصوریان نیز به همراه این گروه حضور به عمل می رسانند، گفتنی است که ایشان یک شخصیت بین‌المللی بوده و در سطح اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شب نخست اجرای کنسرت گروه کر دولتی ارمنستان به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقی‌دان و ترانه سرای شهیر ارمنی، قطعاتی بر اساس آداب و رسوم کهن به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند نواخته می‌شود. 

تومانیان ادامه داد:در دومین شب این کنسرت نیز که در روز دوشنبه (۳۱ تیرماه) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد تیگران منصوریان موسیقی‌دان و ترانه سرای شهیر ارمنی قطعاتی،  به آهنگسازی و تنظیم این هنرمند اجرا می‌شود.

سفیر ارمنستان در تهران خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که از سوی کمیسیون یونسکو صدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس به عنوان یکی از رویداد‌های مهم بین‌المللی سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و در واقع این کنسرت همزمان با گرامیداشت یونسکو برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ارمنستان،  تاکید کرد: روابط ایران و ارمنستان همواره دارای اهمیت بوده است، در کنار مسائل سیاسی مسائل دیگری از جمله امنیتی منطقه و اقتصادی  هم حائز اهمیت است، ولی مسئله فرهنگ نیز کم اهمیت‌تر از مسائل سیاسی و اقتصادی نیست.

تومانیان  تصریح کرد: به نظر من اگر فرهنگ و هنر نباشند، روابط میان انسان‌ها خشک و بی‌روح خواهد بود، در حقیقت مردم ایران دارای فرهنگ غنی و بزرگی هستند و هر زمان راجع به تهران صحبت شود بی اختیار نام خیام، سعدی و حافظ به ذهن می‌رسد و این مسائل اتفاقی نیست، البته بسیاری از مردم آگاهی‌هایی نسبت به مهمان‌نوازی مردم ارمنستان دارند و با شخصیت‌های این کشور هم تا حدودی شناخت پیدا کردند؛ بنابراین دوستی دو ملت عمیق بوده و مشترکات فرهنگی زیادی دارد.

گفتنی است که گروه کر دولتی ارمنستان در اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی به رهبری روبرت ملکیان تاسیس شد. این گروه برنامه های متعددی در شهرهای مختلف جهان برگزار کرده است و گروه کر دولتی ارمنستان به مناسبت یکصدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقیدان و ترانه‌سرای ارمنی ۳۰ و ۳۱ تیرماه به اجرای برنامه می‌پردازد. همچنین دومین شب این کنسرت نیز به مناسبت تولد تیگران منصوریان موسیقیدان ارمنی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سیاست خارجی سفیر ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اسرائیل ۱۳: ایران دارای توانای‌های یک ابرقدرت است

تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ رژیم اسرائیل در برنامه‌ای گفت که حمله موشکی ایران علیه این رژیم نشان داد که ایران توانمندی‌های یک ابرقدرت را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کانال 13 اسرائیل در گزارشی گفت که هیچ کشوری در جهان تا کنون به اندازه ایران حمله بزرگی به این اندازه از طریق موشک‌های بالستیک انجام نداده است و این نشان می‌دهد که این رویداد بزرگ‌تر از «اسرائیل» بوده است.

به نوشته وبگاه فلسطینی سما، به گفته آری شویت، مفسر سیاسی این شبکه، خطر [برای اسرائیل] این است که ایران «دارای توانایی‌های یک ابرقدرت» است.

شویت گفت که فرضیه قبلی در مورد ایران که بیان می‌کرد سیاست صبر استراتژیک در پیش گرفته، تغییر کرده است و بر این اساس، تمام گام‌های اسرائیل باید بسیار حساب شده باشد.

او افزود: «اسرائیل موظف به تعمیق ائتلاف غربی، عربی  و اسرائیلی است، زیرا رویداد بزرگتر از آن است که اسرائیل بتواند به تنهایی با آن مقابله کند و نیاز به اتحاد همه قدرت ها دارد».

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • شبکه اسرائیل ۱۳: ایران دارای توانای‌های یک ابرقدرت است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد