Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:41:15 GMT

پیشوا از آب سد ماملو محروم است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۸۵۹

پیشوا از آب سد ماملو محروم است

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مهم‌ترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، تخصیص نیافتن حق‌آبه سد ماملو به این شهرستان است و حتی یک قطره آب نیز از ماملو به پیشوا نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا ، شهرستان پیشوا که در جنوب شرقی استان تهران واقع است، به دلیل موقعیت خاص بخش مرکزی که در ارتفاع واقع شده، در سال‌های اخیر با مشکل کمبود آب مواجه شده به نحوی که در فصول گرم سال و با افزایش میزان مصرف آب، کم آبی و قطع آب در مناطق مختلف این شهرستان به وقوع می‌پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با احداث دو مخزن زمینی دو و ۱۵ هزار متر مکعبی، زمینه مناسبی برای ذخیره آب مورد نیاز مردم را فراهم کرده ولی با گسترش شهر و افزایش میزان مصرف آب، در برخی از روزهای گرم تابستان، حجم آب مخازن نیز نمی‌تواند جوابگوی نیاز شهر باشد و افت و یا قطعی آب در مناطق مختلف پیشوا رخ می‌دهد.

طی روزهای اخیر، کمبود و قطعی آب در برخی از مناطق شهری پیشوا، مشکلاتی را برای ساکنان این شهرستان به وجود آورده و این افراد از مسئولان می‌خواهند تا با تدابیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، تخصیص نیافتن حتی یک قطره آب از حق آبه سد ماملو به این شهرستان است.

عباسی گفت: با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص تأمین آب صورت گرفته ولی تا زمانی که حق‌آبه سد ماملو به پیشوا اختصاص پیدا نکند، این مشکلات در زمان تابستان ادامه خواهد یافت.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم در مواجهه با کم آبی گفت: طی دو روز گذشته برخی از مشکلات فنی باعث خالی شدن مخازن شده بود که این امر به قطع آب منجر شد اما با تلاش شبانه‌روزی مسئولان آبفا و شرکت برق، این مشکل حل شده و هم اکنون جریان آب در مناطق شهرستان برقرار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان پیشوا قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب شرب و زباله در رامسر اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرود عشوریان بعدازظهر شنبه در اولین جلسه شورای اداری در سال ۱۴۰۳ که در سالن سفیر هتل پارسیان رامسر برگزار شد با بیان اینکه مدیران جهت جذب اعتبارات با نماینده مجلس مراودات داشته باشند، گفت: رسانه‌های واقع نگر و آینده بین در جهت ارتقای افکار عمومی قلم بزنند و وقایع را ثبت کنند.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در پیام نوروزی سال جاری آغاز و سرلوحه کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: یکی از سکوهای رشد جان و روح ما خدمت به ملت شریف و توجه به بندگان خداست و باید نیاز و ظرفیت‌های شهرستان و زمان را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم.

فرماندار رامسر با عنوان اینکه جهش تولید با مشارکت مردمی؛ تولید در تمامی ابعاد و حوزه هاست، گفت: باید در سطح سازمانی و بین بخشی در کنار سازمان‌های دیگر فعالیت داشته باشیم و با مشارکت مستقیم مردم در توزیع، تولید و خدمات در تعاونی‌ها مشارکت کنیم.

عشوریان افزود: اقتصاد مسئله محوری در کشور است و تولید نقش اساسی دارد که باید جهش پرشتاب داشته باشد که باید موانع تولید برطرف شود و در این راستا در سال گذشته تلاش شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر گفت: در مأموریت‌ها مردمی سازی تحقق بخشیده شده و سامانه اطلاعاتی جمع آوری شود.

وی با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام مد نظر قرار گیرد، افزود: از برگزاری همایش‌های پر خرج صرف نظر شود و نظارت بر قاچاق کالا مد نظر قرار گیرد.

عشوریان تصریح کرد: سلامت اداری ارتقا یابد و جلوی روابط ناسالم اداری گرفته شود و خود را گرفتار حاشیه سازی نکنیم و عزت افزایی، نظم و انضباط اداری سرلوحه باشد.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه جهت بررسی حل مشکلات با دانشگاه‌های شهرستان رامسر ارتباط داشته باشیم، یاد آور شد: حضور در جلسات فرمانداری راسا توسط مدیران باشد و حجاب و عفاف و خود حفاظتی در ادارات جدی گرفته شود.

عشوریان تصریح کرد: اولویت‌های شهرستان رامسر در کنار کارهای دیگر باید پیگیری شود و از لحاظ جمعیتی، آب شرب، فاضلاب، زباله، بیمارستان جایگزین همت کنیم.

کد خبر 6076794

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • نمایندگان از دخالت در انتصابات خودداری کنند
  • حل مشکل آب شرب و زباله در رامسر اولویت است